بررسی موضوع ایران در گفتگو های وزیران خارجه گروه هفت

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- قرار است در نشست امشب وزیران خارجه گروه هفت در لندن، درباره موضوعات گوناگونی همچون همه گیری کووید 19، چین، ایران، روسیه و کره شمالی مصاحبه شود.

بررسی موضوع ایران در گفتگو های وزیران خارجه گروه هفت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رسانه های انگلیس خبر دادند وزیران خارجه گروه هفت، در نشست امشب قرار است درباره برنامه هسته ای ایران و کره شمالی گفتگو کنند.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا که به انگلیس سفر کرده امروز قرار است با وزیران خارجه ژاپن، کره جنوبی، برونئی، هند و انگلیس ملاقات کند؛ این نخستین ملاقات وزیران خارجه انگلیس و امریکا در دو سال اخیر است. طبق اعلام رسانه های انگلیس، درباره خروج نیرو های نظامی غربی از افغانستان، روابط بازرگانی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برجام، زندانیان دو تابعیتی در ایران، در این گفتگو ها بحث خواهد شد.

از فردا (سه شنبه) نیز نشست های کاری این وزرا که کنندگان اتحادیه اروپا هم در آن حضور خواهند داشت، آغاز می شود.

سفر بلینکن به کی یف پس از انتها نشست گروه هفت

به گزارش رسانه های انگلیس، آنتونی بلینکن پس از انگلیس قرار است به کی یف در اوکراین سفر کند تا درباره نگرانی های آمریکا، از جمله تنش هایی که روسیه پدید آورده است، گفتگو کند.

این رسانه ها گزارش دادند هدف اصلی از سفر وزیر خارجه آمریکا، آمادگی برای سفر جو بایدن به انگلیس در ماه ژوئن، به منظور برگزاری نشست سران گروه هفت است، اما همچنین آمریکا در صدد است جبهه متحدی علیه چالش های جهانی پدید آمده به دست چین، تغییرات آب و هوایی و همه گیری ویروس کرونا تشکیل دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14244

به "بررسی موضوع ایران در گفتگو های وزیران خارجه گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی موضوع ایران در گفتگو های وزیران خارجه گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید