آمار مبتلایان به کرونا از 5 و نیم میلیون نفر در دنیا عبور کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در دنیا امروز (سه شنبه) رقم 5 و نیم میلیون نفر را پشت سر گذاشت و فرایند صعودی شمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از شیوع این بیماری مسری و مهلک که از حدود پنج ماه پیش شروع شده، همچنان ادامه دارد.

آمار مبتلایان به کرونا از 5 و نیم میلیون نفر در دنیا عبور کرد

تارنمای وردو مترز دات اینفو (worldometers.info) که بصورت آنلاین و لحظه ای شمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می نماید، دقایقی پیش رقم پنج میلیون و 601 هزار و 521 مورد ابتلا به بیماری همه گیر کووید-19 در دنیا را به ثبت رساند؛ همچنین شمار جانباختگان تا به امروز بیش از 348 هزار نفر است.

با این حال تا به امروز بیش از دو میلیون و 381 هزار نفر در سراسر دنیا از بیماری کرونا بهبود یافته اند.

آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون و 706 هزار مورد ابتلا و بیش از 99 هزار و 800 مورد فوتی، برزیل با بیش از 376 هزار مورد ابتلا و بیش از 23 هزار فوتی، روسیه با بیش از 362 هزار مورد ابتلا و بیش از سه هزار و 800 فوتی، اسپانیا با بیش از 282 هزار مورد ابتلا و بیش از 26 هزار مورد فوتی، انگلیس با بیش از 261 هزار مورد ابتلا و نزدیک به 37 هزار مورد فوتی به ترتیب در صندلی پنج کشور اول فهرست دنیای تعداد مبتلایان به این بیماری قرار دارند.

براساس فهرست وردومترز، ایران با بیش از 137 هزار مورد ابتلا، بعد از هند در صندلی یازدهمین کشور درگیر به ویروس کرونا قرار گرفته است.

شمار مبتلایان و جانباختگان در آمریکا در حالی همچنان فرایند صعودی دارد که نوام چامسکی منتقد سرسخت سیاست های دونالد ترامپ، واکنش دولت آمریکا در مواجهه با شیوع ویروس کرونا را در این کشور آشوب آور و فاجعه بار خواند.

شرایط وخیم برزیل نیز از لحاظ گسترش ویروس کرونا در حالی است که ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری راست گرای این کشور به دلیل نحوه مدیریت مقابله با این بیماری و مخالفت با قرنطینه به شدت تحت انتقاد و در معرض بحرانی سیاسی است

گسترش ویروس کرونا در روسیه نیز این کشور را در حالی با چالش های جدی روبرو نموده است که میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه به شهفرایندان این کشور توصیه کرد از سفرهای خارجی گردشگری با توجه به گسترش کرونا در نقاط مختلف دنیا بپرهیزند.

در حالی که اروپا با ثبت بیش از یک میلیون و 925 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، در صندلی آسیب پذیرترین قاره در دنیا قرار گرفته است، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا در راستای کاهش محدودیت ها به صورت تدریجی و لغو شرایط قرنطینه گام برداشته اند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع پیدا کرد که کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت. .ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4253

به "آمار مبتلایان به کرونا از 5 و نیم میلیون نفر در دنیا عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به کرونا از 5 و نیم میلیون نفر در دنیا عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید