تور ارزان فرانسه: برنامه سین هشتم ویژه نوروز 96 در پاریس

به گزارش اکسپرس بلاگ، برنامه های متنوع فرهنگی ویژه نوروز سال جاری در پاریس برگزار خواهد شد.

تور ارزان فرانسه: برنامه سین هشتم ویژه نوروز 96 در پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

برنامه های متنوع فرهنگی ویژه نوروز که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما ایرانیان دارد و شامل: نمایش های میدانی شخصیت های فولکلوریک عمو نوروز و ننه سرما و خواجه پیروز، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی و نقالی، ایستگاه های ویژه بچه ها با برنامه های متنوع جهت آشنایی با رسوم نوروز، برپایی دکور و سفره های هفت سین مختلف بزرگسال و کودک برای عکاسی بازدیدکنندگان، کارگاه های قصه خوانی و تصویرگری، درخت واره میهمان های سین هشتم، اجرای موسیقی سنتی ساخت عروسک های سنتی گشنیز خانم، عمو نوروز و خواجه پیروز، اجرای رسم دیرینه دیدو بازدید نوروزی و پذیرایی به سبک ایرانی با دم نوش های سنتی و بازارچه هنر سین هشتم. برگزار می گردد.

سین هشتم با ایده ای از سعیده یراقی تحت قالب یک کتاب برای سبک زندگی بهتر در سال 1389 شروع شد و در دو سال متوالی گذشته بصورت جشنواره سین هشتم با مشارکت برج میلاد تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با استقبال خوبی روبرو بود.

یراقی در خصوص این حرکت فرهنگی گفت:

هر کشور و هر فرهنگ آداب و رسوم و سنت هایی با قدمت تاریخی دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است. این آداب و سنن بسیار معنا دارند و به بیانی وجه مشترک افراد یک مرز و بوم را تشکیل می دهند. این سنت ها هویت ملی ما ایرانی ها هستند، نباید فراموش شوند چرا که به وسیله آن در جهان شناخته می شویم.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 19698

به "تور ارزان فرانسه: برنامه سین هشتم ویژه نوروز 96 در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: برنامه سین هشتم ویژه نوروز 96 در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید