برنامه های روز ابوریحانی بیرونی اعلام شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، رییس پژوهشکده مردم شناسی از برگزاری چهار نشست تخصصی به مناسبت روز مردم شناسی همزمان با زادروز ابوریحان بیرونی اطلاع داد.

برنامه های روز ابوریحانی بیرونی اعلام شد

ایسنا: روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده با تبریک و شادباش روز مردم شناسی و زادروز دانشمند شهیر ابوریحان بیرونی آغازگر مطالعات مردم شناسی دنیا، گفت: این پژوهشکده همانند سال های گذشته به این مناسبت، نشست های تخصصی را با حضور اندیشمندان این حوزه برگزار می نماید.

او اضافه کرد: نشست های انسان شناسی یا مردم شناسی؟، اقتصاد و میراث فرهنگی و گردشگری، مردم شناسی در آیینه نقد و عظیمداشت مردم شناس فقید اصغر کریمی به ترتیب در روزهای 14، 15 و 16 شهریورماه برگزار می گردد و صاحب نظران و پژوهشگران مردم شناسی و حوزه های مرتبط در آن به بحث و گفت وگو خواهند پرداخت.

نشست انسان شناسی یا مردم شناسی؟ 14 شهریور ساعت 14 تا 16 به دبیری مصطفی اسدزاده و با حضور حامد وحدتی نسب و علیرضا حسن زاده، نشست اقتصاد و میراث فرهنگی و گردشگری 15 شهریور ساعت 10 تا 12 با سخنرانی علیرضا حسن زاده، مریم نعمت طاوسی و ناصر رضایی با دبیری محمد ابوترابی، نشست مردم شناسی در آیینه نقد 15 شهریور ساعت 10 تا 14 با حضور باجلان فرخی، محمد میرشکرایی، پوپک عظیم پور، علیرضا قلی نژاد، مصطفی پورعلی، مهرداد عربستانی و سیدقاسم حسنی به دبیری علیرضا حسن زاده و پرویز فیضی، نشست عظیمداشت مردم شناس فقید اصغر کریمی 16 شهریور ساعت 10 تا 13 با سخنرانی باجلان فرخی، محمد میرشکرایی، ناصر فکوهی، مهرداد عربستانی و محمد جعفر قنواتی به دبیری معصومه رخشا و فریده مجیدی برگزار می گردد.

13 شهریورماه به نام ابوریحان بیرونی نام گذاری شده است. بیرونی را از عظیم ترین دانشمندان مسلمان در همه اعصار و پدر علم انسان شناسی و هندشناسی می دانند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16559

به "برنامه های روز ابوریحانی بیرونی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های روز ابوریحانی بیرونی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید