عظیم ترین قبرستان لاستیک اتومبیل در الصلیبیه، کویت

به گزارش اکسپرس بلاگ، لاستیک ها هم از کویت و هم دیگر کشورها به اینجا می آیند. در حال حاضر، چهار شرکت مسئول دفع این لاستیک ها هستند که برای این کارشان دستمزد خوبی می گیرند.

عظیم ترین قبرستان لاستیک اتومبیل در الصلیبیه، کویت

نام لاستیک های فرسوده، در میان مشکل سازترین زباله های دورریز به چشم می خورد؛ چرا که به تعداد زیادی فراوری می شوند، به لحاظ تجزیه شدن دوام زیادی دارند و علاوه بر این مواد بسیاری در ساخت آنها به کار گرفته شده که همگی برای محیط زیست زیان آورند. طی دهه 1980 تا 1990، سالانه 259 میلیون حلقه لاستیک دور ریخته می شد. در سال 2000 تا 2001، ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا، 5 میلیون تن لاستیکِ فرسوده را دور ریختند.

این ارقام بر حسب یک لاستیک برای هر نفر در نظر گرفته شده است. یک چهارم این لاستیک ها زیر خاک مدفون می شوند. باقی لاستیک ها بازیافت می شوند و یا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرند و یا در نهایت در قالب لاستیک های دیگر فراوری شده و به کشورهای اروپای شرقی، آفریقا و آمریکای لاتین صادر می شوند. مقامات ایالت فلوریدای آمریکا زمانی سعی در ایجاد جزیره نمای مصنوعی با لاستیک های دور ریخته شده داشتند. این پروژه به طرز وحشتناکی مغلوب شد و از آن موقع تا به امروز تبدیل به یک کابوس زیست محیطی شده و میلیون ها دلار هزینه برای اصلاحش احتیاج است. موادی که از بازیافت صحیح لاستیک ها بدست می آید، در جاهای زیادی مانند زمین بازی بچه ها، زمین دویدن، قیر مصنوعی، سوخت کوره های پخت سیمان و آجر مورد استفاده، زیرفرشی، زمین های سوارکاری و ساخت کف خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین می توان لاستیک ها را بازیافت نموده و در کنترل سیل از آنها استفاده کرد. اگر لاستیک های از رده خارج در شرایط خوبی باشند، می توانند دوباره ریخته گری شده و سپس در قالب لاستیک های روکش دار دوباره استفاده شوند. درصد زیادی از لاستیک های خراب، برای تهیه سوخت، سوزانده می شوند. ارزش گرمادهی که از سوزاندن لاستیک بدست می آید، از ذغال بیشتر است؛ این در حالی است که میزان گوگرد (سولفات) لاستیک نیز به همین میزان بوده که در نهایت، لاستیک ها را به جایگزینی بسیار مناسب برای ذغال تبدیل می نماید.

به نظر، دفن این لاستیک ها آخرین گزینه شرکت هاست؛ زیرا فضای بسیار زیادی برای این کار احتیاج است. همچنین لاستیک ها گازهای متان را در زیرِ زمین به دام می اندازند که خطرات بسیاری همچون انفجار و آتش سوزی در پی دارد. در واقع، آتش سوزی در محل دفن لاستیک ها، امری بسیار معمول و رایج است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11307

به "عظیم ترین قبرستان لاستیک اتومبیل در الصلیبیه، کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین قبرستان لاستیک اتومبیل در الصلیبیه، کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید