عظیم ترین نقاشی جهان 62 میلیون دلار فروخته شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - تابلویی که ساشا جفری در دوران قرنطینه کرونا در سالن همایش های یکی از هتل های دبی کشیده بود، در یک حراجی در این امیرنشین امارات متحده عربی 62 میلیون دلار چکش خورد.

عظیم ترین نقاشی جهان 62 میلیون دلار فروخته شد

به گزارش هنرآنلاین، این اثر هنری با نام سفر به انسانیت از 70 قطعه جداگانه تشکیل شده که روی هم گستره ای به اندازه چهار زمین بسکتبال را شامل می گردد. مساحت این تابلو حدود 1596 متر مربع است و تمام 70 قطعه آن را یک شهروند فرانسوی مقیم امارات در حراجی روز دوشنبه به چهار برابر بهای پیشنهادی خرید. قرار است 62 میلیون دلار ارزش سفر به انسانیت به بنیادهای خیریه اهدا و برای یاری به بچه ها هزینه گردد.

تابلویی که هنرمند 44 ساله انگلیسی کشیده، در سالن همایش های هتل آتلانتیس دبی به نمایش درآمده و قرار بود هر کدام از 70 قطعه آن جداگانه به فروش برسد. آندره عبدونه، خریدار و مالک فعلی سفر به انسانیت در حوزه تجارت رمزارز مشغول است. او درباره اقدام خود برای خریدن نقاشی رکوردشکن جفری گفت: من خودم از خانواده ای فقیر آمده ام و می دانم چیزی برای خوردن نداشتن یعنی چه. هر چند من دست کم عشق پدر و مادر، مدرسه رفتن و حمایت شدن را داشتم.

بچه های از 140 کشور آثار هنری خود را آنلاین به جفری رسانده بودند تا در خلق عظیم ترین تابلو نقاشی دنیا به روایت کتاب رکوردهای گینس استفاده گردد. او این اثر را سپتامبر گذشته کامل کرد و انتظار داشت با فروختن قطعه های آن 30 میلیون دلار برای یاری به تامین آب سالم، آموزش و بهداشت بچه ها فقیر در گوشه و کنار دنیا جمع کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13035

به "عظیم ترین نقاشی جهان 62 میلیون دلار فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین نقاشی جهان 62 میلیون دلار فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید