تاکید روسیه بر تلاش جمعی برای حفظ طرح های فردو و اراک

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزارت امور خارجه روسیه تنها مانع برای ایجاد توازن در اجرای برجام را سیاست غیرسازنده و اقدامات مخرب آمریکا علیه ایران دانسته و خواستار تلاش جمعی برای تحقق طرح های مورد توافق درباره تاسیسات هسته ای فردو و اراک است.

تاکید روسیه بر تلاش جمعی برای حفظ طرح های فردو و اراک

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای گفت که هیئت نمایندگی این کشور در نشست کمیسیون برجام در وین درباره توافق هسته ای، لزوم تلاش همه شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای اجرای طرح های مورد توافق در چارچوب آن درباره تاسیسات هسته ای فردو و اراک (ایران) مورد تاکید قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: در نشست وین این مسئله از طرف هیئت روسی مورد توجه قرار گرفت که ضروری است تا اقدامات لازم و تلاش جمعی همه طرفین باقیمانده در برجام برای تداوم توافقات جامع درباره برنامه هسته ای ایران و به منظور تحقق عناصر اصلی این برنامه، از جمله طرح تغییر کاربری تاسیسات هسته ای فردو برای تولید ایزوتوپ های پایدار و همچنین نوسازی راکتور اتمی اراک انجام شود.

وزارت امور خارجه روسیه تنها مانع برای برقراری تعادل در اجرای برجام را خط مشی ضدایرانی و غیرسازنده آمریکا دانست که به طور یکجانبه از اجرای تعهدات خویش در چارچوب توافق هسته ای خودداری کرده، قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت که این توافقنامه را مورد تایید قرار داده را نقض کرده و مانع از اجرای آن از سوی طرفین باقیمانده در برجام شده است.

در این بیانیه همچنین یادآوری شده که در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد که گام های ایران در زمینه کاهش تعهدات این کشور در چارچوب برجام، قابل بازگشت بوده و برنامه هسته ای ایران همچنان تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داشته باشد.

لازم به یادآوری است، روز جمعه، 6 دسامبر (15 آذر ماه) نشست دیگری از کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه به منظور بررسی فرایند اجرای توافقنامه هسته ای برگزار شد. سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه ریاست هیئت نمایندگی روسیه در این نشست را بر عهده داشت.

روسیه اصلی ترین هدف کنونی را مقابله با خط مشی مخرب آمریکا می داند

ریابکوف در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت، مسکو معتقد است که شرکت کنندگان باقی مانده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نباید در شرایطی که اصلی ترین هدف مقابله با خط مشی آمریکا برای به شکست نهایی کشاندن توافق هسته ای با ایران است، به مکانیسمی برای حل و فصل اختلافات متوسل شوند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما متوسل شدن به چنین مکانیسمی را نادرست می دانیم، برای اینکه اطمینان داریم که در این صورت زمینه لازم برای ادامه انصراف شرکت کنندگان در برجام فراهم می شود. در حالیکه در شرایط فعلی، مهمترین مسئله تامین تلاش های سازنده از سوی همه طرفین باقی مانده در برجام برای مقابله با اقدامات مخرب واشنگتن برای به شکست کامل کشاندن توافق هسته ای با ایران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29

به "تاکید روسیه بر تلاش جمعی برای حفظ طرح های فردو و اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید روسیه بر تلاش جمعی برای حفظ طرح های فردو و اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید