تبدیل نامزد بداخلاق به نامزد خوش اخلاق با روش های ساده!

به گزارش اکسپرس بلاگ، بیشتر دختران و پسران بارها و بارها قبل از نامزدی رؤیای لحظه های شیرین این دوران را در سر می پرورانند؛ اما بعضی از آن ها وقتی واقعی وارد این دوران می شوند، با چیزهای عجیب و غریبی روبرو می شوند که حتی فکرش را هم نمی کردند. یکی از این موارد قرار دریافت در برابر یک نامزد بداخلاق است که فرد را سرگردان می نماید و نمی داند باید چگونه رفتار کند؟

تبدیل نامزد بداخلاق به نامزد خوش اخلاق با روش های ساده!

در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم چه چیزهایی می تواند باعث بدخلقی نامزدتان گردد و چگونه باید با یک نامزد بداخلاق اما دوست داشتنی رفتار کنید تا اوضاع بهبود یابد؟!

چرا نامزد بد اخلاق می گردد!؟

در مواقع زیادی دیده شده است که فرد قبلاً بداخلاق نبوده است و بعد از نامزدی اخلاقش تغییر نموده یا بدخلقی او دائمی نیست و نوسان دارد. در اینجا باید شما بتوانید با آگاهی نسبت به شخصیت نامزدتان رفتار او را تحلیل نموده و دلیل آن را تشخیص دهید تا بتوانید آن را مدیریت کنید و بفهمید که با نامزد خود چگونه رفتار کنید؟

گاهی دلایل این بدخلقی ها بعضی رفتارهای غلط خودمان است و گاهی فشار و استرس زندگی آینده و مسئولیت سنگینی که با ازدواج بر دوش طرفین می افتد باعث بدخلقی هایی می گردد که در این مواقع باید به عنوان پشتیبان و تکیه گاه همسرتان به او یاری کنید تا این بحران را بگذراند.

شما با آگاهی و شناخت رفتاری شخص مقابلتان می توانید به صورت معجزه آسایی یک نامزد بداخلاق را دوباره به یک نامزد خوش اخلاق و مهربان تبدیل کنید.

برخورد مناسب با نامزد بداخلاق چگونه است؟

یادتان باشد اگر بدخلقی نامزد جزء اصلی شخصیت اوست و از قبل هم بوده و یا دائمی است، حتماً باید قبل از عقد و ازدواج به مشاور مجرب مراجعه کنید تا تصمیم اشتباهی نگیرید؛ اما در صورتی که بداخلاقی جزء شخصیت فرد مقابل ما نباشد ما می توانیم با رفتارهای مناسب این حالت را از بین برده و از زندگی مان در کنار شخصی مهربان و دلسوز لذت ببریم. برای این کار به موارد زیر توجه داشته باشید.

1. شناخت صحیح از شخصیت

باید این را بپذیریم که شخصیت و دنیای جنس مخالف کاملاً با ما متفاوت است و او دوست دوران دانشگاه و همکار ما نیست که بتوانیم به راحتی مانند یک دوست با او رفتار کنیم. بعضی چیزها برای ما اهمیتی ندارد درحالی که برای شخص مقابل از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین اگر خانم هستید باید با مطالعه بیشتر شخصیت آقایان را بهتر بشناسید و اگر آقا هستید باید از ویژگی ها و رفتارهای خانم ها در زمان های مختلف اطلاعات مناسبی داشته باشید تا بهترین رفتار را نسبت به عشقتان داشته باشید و سو تفاهمی ایجاد نگردد.

2. شناخت رفتار خانم ها در زمان های خاص

آقایان باید نسبت به تغییرات جسمی خانم ها که بر روحیه و اخلاق آن ها در زمان های خاص تأثیر می گذارد آشنایی داشته باشند. یکی از مهم ترین این زمان ها دوره عادت ماهیانه خانم است که به دلیل تغییرات هورمونی و ضعف بدنی، فرد دچار یک سری بدخلقی ها و حتی پرخاشگری ها می گردد و شما به عنوان یک همسر باید او را درک نموده و تا می توانید فضای آرامی برایش بسازید تا رفتارهای نامناسب کمتری ببینید.

همچنین خانم ها در مواقعی که دچار استرس زیاد می شوند، اخلاق های نامتعارفی از خود نشان می دهند که با درک بیشتر شما نسبت به این موضوع، تا حد زیادی حل خواهد شد.

3. تشخیص علت بداخلاقی

اگر دلیل بداخلاقی شخص مقابل استرس یا تغییرات هورمونی نبود و یا بدخلقی از طرف آقا بود، باید در ابتدا دلیل این بداخلاقی را تشخیص دهید. شما هنوز در دوران نامزدی هستید و در تمام طول شبانه روز کنار یکدیگر نیستید. بنابراین ممکن است برای فرد مقابل در زمانی که کنار شما نبوده است مسئله ای پیش آمده و چون نمی خواهد شما را ناراحت کند چیزی نمی گوید، اما بدخلقی های او نشان از یک مشکل است و شما باید با صحبت به حل مشکل یاری کنید.

گاهی نیز رفتار اشتباهی از شما سرزده است که حتی شاید خودتان هم از آن خبر نداشته باشید و به همین دلیل او با شما بداخلاقی می نماید. در این حالت نیز باید با صحبت و پرس و جوی مؤدبانه و محترمانه موضوع را بفهمید تا در صورت سوءتفاهم آن را رفع نموده و در غیر این صورت راه حلی برای آن پیدا کنید.

4. برزخ دوران نامزدی

بعضی روانشناسان می گویند دوران نامزدی مانند برزخی برای جوانان است؛ زیرا در این دوران زن و مرد نسبت به همدیگر شناخت کافی ندارند. از طرفی نه کاملاً از زندگی مجردی خود جدا شده و مسئولیت زندگی مشترک را به عهده گرفته اند و نه کاملاً وارد زندگی مشترک شده اند.

همچنین به دلایل مختلف مثل رفتارهای محافظه کارانه خانواده ها، به خصوص در ایران، آن ها نمی توانند آزادانه در کنار هم باشند و مخصوصاً نامزدهایی که در دو شهر متفاوت و دور هستند بیشتر با این مسائل برخورد می نمایند. فشارهایی که به خاطر این حالت های دوگانگی و رفتار دیگران ایجاد می گردد، موجب بعضی رفتارهای غیرمنتظره و بداخلاقی نامزدتان می گردد که بعد از آغاز زندگی و مستقل شدن خودبه خود رفع می گردد.

5. احترام به یکدیگر

یادتان باشد شما از دو جنس مخالف هستید و هر فردی می تواند در زمینه های مختلف برای خودش نظری مستقل داشته باشد و شما باید به نظرات و سلیقه های طرف مقابلتان حتی اگر همه آن ها را قبول ندارید احترام بگذارید و بدانید که طرف مقابل نباید به صورت تحمیلی در همه موارد با شما موافق باشد و صرفاً بدون اینکه نظری داشته باشد از شما پیروی کند.

این کار کم کم اعتمادبه نفس نامزدتان را از بین می برد و او را گوشه گیر می نماید یا باعث اخلاق های تند و پرخاشگری در او می گردد. پس قبل از نامزدی بپذیرید که هیچ دو نفری کاملاً شبیه به هم نیستند و هر کسی می تواند نظر و عقیده خودش را داشته و آزادانه بیان کند؛ اما در صورتی که اساس عقاید شما کاملاً متفاوت بود و یا در هیچ مسئله ای تفاهم نداشتید، اگر به خاطر لجبازی های بچه گانه نباشد، ممکن است اخلاق شما برای زندگی با هم مناسب نباشد و در این حالت دوباره باید از یک مشاور مجرب یاری بگیرید تا تصمیم صحیحی اتخاذ گردد.

6. افزایش مهارت ها و تکنیک های رفتاری

بعد از اینکه با دنیای جنس مخالف به اندازه کافی آشنا شدید نوبت آن است که مهارت های رفتاری خود با طرف مقابل را افزایش دهید. یکی از این مهارت هایی که خیلی به رفتار مناسب در برابر نامزدتان یاری می نماید، خوب گوش دادن به حرف های اوست.

وقتی شما خوب به حرف های او گوش می دهید او متوجه می گردد که برایتان اهمیت دارد و همچنین زودتر از موعد او را قضاوت نمی کنید. در نتیجه می توانید در آرامش و صمیمیت سوءتفاهم ها و یا مسائلتان را رفع کنید. این کار برای فرد مقابل ارزش زیادی دارد و احترام شما را نیز نشان می دهد.

گذشت نسبت به یکدیگر

گذشت در زندگی زناشویی اصلی است که خیلی از مسائل را حل می نماید. البته باید دوطرفه باشد نه اینکه همواره یک نفر این کار را انجام دهد. یادمان باشد هر عملی عکس العملی دارد و خیلی از واکنش ها و رفتارهایی که ما از دوستان یا نامزدمان می بینیم واکنش یکی از رفتارهای خودمان است که شاید احتیاج به اصلاح داشته باشد. پس نباید همواره دیگران را مقصر بدانیم و باید خودمان را هم بهتر بشناسیم و کمی هم گذشت داشته باشیم.

سخن آخر

رفتارهای مناسب برای زندگی زناشویی پیچیدگی های زیادی دارد، اما می توان آن ها را یاد گرفت و به کارب ست تا زندگی شیرینی ساخته گردد. شما نیز اگر نامزد بداخلاق داشته اید که با مهارت های خود این معضل را حل نموده اید، روش کاری خود را برای ما در پایین همین صفحه بنویسید تا دوستان دیگر نیز استفاده نمایند؛ منتظر خواندن پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

همچنین پیشنهاد می کنیم حتما مطلب اشتباهات دوران نامزدی چیست و چه عواقبی دارد؟ را نیز در انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8484

به "تبدیل نامزد بداخلاق به نامزد خوش اخلاق با روش های ساده!" امتیاز دهید

1 کاربر به "تبدیل نامزد بداخلاق به نامزد خوش اخلاق با روش های ساده!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل نامزد بداخلاق به نامزد خوش اخلاق با روش های ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید