تحریم های بی سابقه بریتانیا به دلیل حقوق بشر ، روسیه، سعودی، میانمار و کره شمالی

به گزارش اکسپرس بلاگ، بریتانیا علیه شماری از فرماندهان نظامی میانمار که مظنون به نقض حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا هستند نیز تحریم هایی وضع نموده است.

تحریم های بی سابقه بریتانیا به دلیل حقوق بشر ، روسیه، سعودی، میانمار و کره شمالی

بریتانیا تحریم های مالی را علیه 49 شخص و سازمان خارجی به علت نقض حقوق بشر وضع کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه بریتانیا فهرست اشخاص و سازمان های تحریم شده را که بعضی از آنها روس یا سعودی هستند در چهارچوب ساز و کار جدید وضع تحریم به علت نقض حقوق بشر گفت.

دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه گفته این تحریم ها علیه اشخاص و سازمان هایی وضع شده که بعضی از هولناک ترین اقدامات را در نقض حقوق بشر انجام داده اند.

نام شماری از مقامات اطلاعاتی ارشد سعودی که متهم به نقش آفرینی در قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد حکومت این کشور هستند در میان تحریم شدگان دیده می گردد. لندن تعدادی از مقامات روسیه را نیز به علت مرگ سرگئی مگنیتسکی وکیل دعاوی که در سال 2009 در زندان درگذشت، تحریم نموده است.

دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا/ عکس: اسوشتیدپرس

بریتانیا علیه شماری از فرماندهان نظامی میانمار که مظنون به نقض حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا هستند نیز تحریم هایی وضع نموده است. نام بعضی نهادهای حکومت کره شمالی هم به علت اداره زندان های این کشور در میان تحریم شدگان به چشم می خورد.

دومینیک راب وزیر خارجه دولت محافظه کار بریتانیا تاکید نمود که تحریم های وضع شده ابزاری است که امکان هدف دریافت ناقضان حقوق بشر را فراهم می نماید.

ساز و کار جدید وضع تحریم علیه ناقضان حقوق بشر از زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بی سابقه محسوب می گردد. تحریم های بریتانیا علیه ناقضان حقوق بشر پیش از این در چهارچوب تحریم های سازمان ملل متحد یا اتحادیه اروپا وضع می شد.

بنا به قوانین بریتانیا اشخاص تحریم شده اجازه ورود به خاک این کشور را نخواهند داشت. آنها همچنین اجازه نقل و انتقال پول به وسیله بانک های بریتانیایی یا فعالیت در بخش های مختلف اقتصاد این کشور را نخواهند داشت.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5725

به "تحریم های بی سابقه بریتانیا به دلیل حقوق بشر ، روسیه، سعودی، میانمار و کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های بی سابقه بریتانیا به دلیل حقوق بشر ، روسیه، سعودی، میانمار و کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید