تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018

به گزارش اکسپرس بلاگ، در سال 2018 راحت تر سفر کنید

الان که در ابتدای سال نو میلادی قرار داریم قصد داریم تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018 را آنالیز کنیم. در سالی که گذشت اتفاقات جنجالی زیادی در صنعت هواپیمایی رخ داد. یکی از مسافران به زور از هواپیما بیرون کشیده شد، بیشتر ایرلاین های بین المللی کلاس پروازی اکونومی پایه برای خود تعریف کردند تا قیمت این نوع بلیط هواپیما را یکسان سازی نمایند، قوانین اسکن بدن در بخش امنیت فرودگاه ها اجرا شد و جمبو جت یا بوئینگ 747 آخرین پرواز خود را انجام داد و بازنشسته شد. در سال 2018 اما خبرهای زیادی در راه خواهد بود. ایرلاین های معتبر تصمیم دارند با به کارگیری تکنولوژی و فناوری های نو، تجربه سفر هوایی را برای مسافران خود راحت تر و لذتبخش تر نمایند. در این مطلب قصد داریم به این فناوری های نو بپردازیم و تاثیری که بر صنعت هواپیمایی و سفر هوایی به طور کل، خواهد داشت را با هم مرور کنیم.

تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018

1- فرآیند سنتی چک-این به تاریخ می پیوندد

همه کسانی که با هواپیما سفر نموده اند تجربه معطل شدن در صف های (گاه طولانی) چک-این را داشته اند. روال معمول این است که بلیط هواپیما و کارت شناسایی خود را ارائه می دهید تا صحت و اعتبار آن آنالیز گردد. اما خوشبختانه ایرلاین های معتبر جهان قصد دارند با یاری فناوری های نو این فرآیند پرزحمت و وقت گیر را از دوش مسافران بردارند. اد باستیان، مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا می گوید: شما بلیط هواپیمای خود را رزرو و هزینه بلیط را پرداخت نموده اید؛ ما هم با استفاده از تکنولوژی های نو دقیقا می دانیم شما که هستید. خب، دیگر چه احتیاجی به چک-این وجود دارد؟

در این مورد، مسافران باید اپلیکیشن مربوط به ایرلاین خود را نصب نمایند و 24 ساعت قبل از پرواز، شرکت هواپیمایی به طور اتوماتیک بلیط هواپیمای شما را چک می نماید و کارت پروازتان را در این اپلیکیشن نمایش می دهد. شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و شرکای سوییسی اش نیز در حال حاضر بلیط مسافران منتخب خود را به این روش چک-این می نمایند. با توجه به سهولت فرآیند چک-این و دریافت کارت پرواز، هم برای ایرلاین و هم برای مسافر، به نظر می رسد این شیوه مدرن در سال 2018 توسعه و توسعه زیادی پیدا کند.

2- ربات ها به یاری شما خواهند آمد

در سال 2018 می توانید حتی وقتی باجه های خدمات دهی تعطیل هستند هم مشکل خود را حل کنید. روز به روز ایرلاین های بیشتری برای سرویس دهی بهتر به مسافران از ربات استفاده می نمایند. این ربات ها در فرودگاه و منطقه ها مختلف پرسه می زنند و آماده ارائه خدمات گوناگون به مسافران خواهند بود.یک مدل نو از این ربات ها که شرکت LG سازنده آن است، می تواند کارت پرواز مسافران را اسکن کند و به زبان های مختلف راستا و جهت گیت پرواز را به مسافران اعلام کند. این نوع ربات ها قرار است در زمان المپیک 2018 سئول در فرودگاه اینچئون سئول، مسافران و گردشگران را هدایت کند.

3- دسترسی به اینترنت وای فای پرسرعت در طول پرواز

عدم امکان دسترسی به اینترنت در طول پرواز یکی از معضلات مسافران بوده است، به ویژه برای مسافرانی که در سفر کاری هستند و احتیاجمند دسترسی به اینترنت و اسناد و مدارک مورد احتیاجشان هستند. در سال 2018 اینترنت با سرعت بالا و بدون اختلال در کابین هواپیما در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت. ایرلاین های پیشگام این امکان ویژه عبارتند از شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، سنگاپور و کاتای (Cathay).

4- شناسایی بیومتریک فرایند سوار شدن به هواپیما را تسریع می نماید

شرکت های هواپیمایی معتبر مثل دلتا (Delta)، جت بلو (JetBlue) و سایر ایرلاین ها در حال آنالیز و امتحان تکنولوژی بیومتریک مثل اثر انگشت و اسکن عنبیه برای تسریع در فرآیند امنیتی فرودگاه هستند. ایرلاین هایی مثل لوفت هانزا و KLM نیز قصد دارند با استفاده از فرآیند تشخیص چهره، مراحل سوار شدن به هواپیما را برای مسافران خود سریع تر و راحت تر نمایند.

5- توقف در فرودگاه به تجربه ای مفرح و خوشایند تبدیل می گردد

فرودگاه های مهم و معتبر بین المللی درصددند با بکارگیری تکنولوژی های نو مثل واقعیت افزوده، خدمات دهی به مسافران را در داخل فضای فرودگاه بهبود ببخشند. با استفاده از این فناوری ها می توانید گیت مورد نظر، رستوران های موجود در فرودگاه، سالن استراحت و سایر احتیاجمندی های خود را به راحتی پیدا کنید. قبلا در خصوص 6 تکنولوژی که صنعت هواپیمایی را متحول کرد نوشتیم که با خواندن آن مطلب می توانید با تکنولوژی های نو و جالب که به ویژه در فرودگاه ها استفاده می گردد بیشتر آشنا شوید.

6- با حرف زدن سفرتان را برنامه ریزی کنید

با ورود تکنولوژی های نو مثل اسپیکر هوشمند گوگل و اسپیکر آمازون و توسعه استفاده از آن ها، می توانید در حال آشپزی یا مرتب کردن خانه برنامه ریزی سفرتان را انجام دهید. غول های صنعت گردشگری مثل اکسپیدا (Expedia) و کایاک (Kayak) با استفاده از سیستم های هوشمند امکان جستجوی بلیط هواپیما، رزرو هتل و کسب اطلاعات لازم را بدون احتیاج به نمایش گر فراهم نموده اند. بعلاوه هدست های واقعیت مجازی (VR) به شما این امکان را می دهد تا به طور مجازی روی جایگاه های هواپیما بنیشنید و کیفیت جایگاه و خدمات ارائه شده را بسنجید؛ یا روی تختخواب هتل دراز بکشید و بعد، با اطمینان بلیط هواپیما یا هتل خود را انتخاب کنید.

مواردی که ذکر شد تنها گوشه ای از تاثیر و ورود تکنولوژی در صنعت هواپیمایی و صنعت گردشگری است. تکنولوژی های نو روز به روز سفر کردن را برای ما راحت تر می نمایند. دیگر از سختی ها و مشقات گذشته خبری نیست و امروزه کسانی که بنا به اقتضای کار مجبور به سفرهای متعدد هستند و کسانی که به سفر و گشت و گذار علاقه دارند می توانند با راحتی و آسودگی بیشتری بلیط هواپیمای خود را تهیه نمایند و پیش از پرواز و آغاز سفر اطلاعات کافی در خصوص جزئیات را کسب نمایند. به لطف فناوری ها و تکنولوژی های نو در دوره ای به سر می بریم که سفر کردن و مسافرت با هواپیما بیش از هر زمان دیگری لذتبخش و راحت شده است.

منبع: cntraveler.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 21488

به "تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018" امتیاز دهید

1 کاربر به "تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات صنعت هواپیمایی در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید