ترافیک سنگین در محور کرج ، چالوس، مقاومت مسافران برای رفتن به استان های شمال کشور

به گزارش اکسپرس بلاگ، این روز ها با وجود آنکه تعطیلی 6 روزه در استان تهران و البرز به علت شیوع ویروس کرونا به وسیله ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده، اما با این وجود همچنان شاهد ترافیک های بسیار سنگین در بسیاری از راستا ها از جمله راستا های شمالی کشور هستیم.

ترافیک سنگین در محور کرج ، چالوس، مقاومت مسافران برای رفتن به استان های شمال کشور

براساس این گزارش از ساعت 18، دوشنبه 27 تیرماه ممنوعیت تردد ها شروع شده و از همان لحظات اولیه علاوه بر آنکه مسئولان خودروهای با پلاک غیر بومی را باز می گردانند، جریمه یک میلیون تومانی هم در نظر گرفتند. اما به نظر می رسد که این سخت گیری ها تنها در همان روز های اول بوده و بعد از آن خودرو ها به راحتی می توانستند تردد نمایند چراکه ترافیک های طولانی از صف های خودرو ها و بعلاوه شلوغی چشم گیر شهر های ساحلی از جمله مازندران و گیلان خلاف این موضوعات در رابطه با سخت گیری ها نشان می دهد.

براساس این گزارش طبق آمار های مرکز مدیریت راه های کشور تردد بین استانی از 28 تیر ماه تا یکم مرداد ما به یک میلیون و 586 هزار و 182 خودرو رسیده است که در مقایسه با هفته های گذشته رشد چند درصدی داشته است.

لازم به ذکر است، در شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2 هزار و 316 ترددشمار فعال در محور های برون شهری، نسبت به روز قبل 7.9 درصد افزایش تردد را نشان می دهد.

بعلاوه سهم وسایل نقلیه سنگین 10.6 درصد، اوج تردد بین ساعات 19تا 20 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 بوده است؛ که افراد با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

بعلاوه طبق گزارش های مرکز مدیریت راه های کشور تردد بین استانی در یک مرداد 1400 به یک میلیون و 466 هزار و 966 خودرو رسیده که رشد 6 درصدی نسبت به روز قبل داشته است.

اجازه خروج هیچ خودرویی با پلاک غیر بومی داده نمی گردد

براساس این گزارش ایمان محرابی نیا مسئول مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک سنگینی در محور کرج-چالوس محدوده بیلقان مشاهده می گردد، گفت: دلیل این ترافیک سنگین خودرو ها کنترل، بازرسی و اجازه ندادن خروج خودرو های غیر بومی است.

او ادامه داد: بعلاوه تردد روان در محور های فیروزکوه، قزوین، آزاد راه تهران - شمال و آزاد راه قزوین - رشت جهت رفت و برگشت مشاهده می گردد.

مسئول مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک سنگینی در سایر محور های کشور هم مشاهده می گردد، اضافه کرد: ترافیک سنگین در محور کرج، تهران محدوده ایران خودرو، آزاد راه کرج- قزوین محدوده نظر آباد مشاهده می گردد.

محرابی نیا بعلاوه درباره شرایط جوی شهر های شمالی کشور و سایر شهر ها هم گفت: در هیچ یک از محور های شمالی کشور بارش و یا مداخلات جوی مشاهده نمی گردد. البته در حال حاضر در بعضی از محور های استان های اردبیل و کرمان بارش باران را شاهد هستیم.

تردد بیش از یک میلیون و 466 هزار وسیله نقلیه تنها در یک روز

مسئول مرکز مدیریت راه های کشور درباره آخرین آمار تردد های بین استانی هم گفت: در اول مرداد ماه، یک میلیون و 466 هزار و 966 وسیله نقلیه تردد داشته اند که رشد 6 درصدی نسبت روز گذشته داشته است، بعلاوه میانه تردد ها از 28 مرداد ماه تا یکم مرداد ماه، 1 میلیون و 586 هزار و 182 خودرو بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

او شرح داد: اندازه میانه تردد ها در این تعطیلات در مقایسه با کل تردد ها در تیر ماه هم حدود 15 درصد کاهش داشته است.

محرابی نیا با بیان اینکه پلیس راهور در تمامی جهت های پرتردد حاضر است و با متخلفان برخورد می نماید و به هیچ اسم اجازه تردد خودرو ها با پلاک های غیر بومی را نمی دهد، اضافه کرد: بحث کنترل تردد در محور آزاد راه تهران - شمال ابتدای آزاد راه وجود دارد و در محور کرج - چالوس هم با توجه به کنترل های شدید هم شاهد ترافیک وسایل نقلیه هستیم.

او اعلام کرد: در محور قدیم کرج - چالوس هم محدوده بیلقان و در محور هراز هم پیست آبعلی و محدوده پلور و در فیروزکوه هم محدوده گردنه گدوک و در آزاد راه کرج - قزوین هم در محدوده نظرآباد کنترل و بازرسی به وسیله پلیس راهور انجام می گردد.

محرابی نیا اظهار کرد: در آزادراه تهران - قم محدوده عوارضی و در آزاد راه تهران - ساوه هم در محدوده عوارضی کنترل انجام می گردد و خودرو ها بازگردانده می شوند.

لازم به ذکر است، این حجم از تردد ها در این شرایط با توجه به سخت گیری ها عجیب است که البته بعضی از شنیده ها و بعلاوه گزارش هایی که ارسال شده حاکی از آن است که بازار اجاره خودرو های با پلاک گیلان و مازندران در این روز ها داغ شده و بسیاری از سوداگران هم با ارائه ایده هایی برای مسافران تهران و البرزی سعی دارند همچنان مسافر برای شهر های خود جذب نمایند

براساس این گزارش با توجه به آنکه در روز های آینده و در تعطیلات هم شاهد کاهش دمای هوا بین 4 تا 8 درجه در شهر های شمالی و ساحلی کشور هستیم و با توجه به آنکه در تهران و البرز دمای هوا به 40 درجه رسیده است، بنابراین فرصت بسیار خوبی برای مسافرت ایجاد شده است این درحالی است که شیوع ویروس دلتا کرونا در تهران و بسیاری از شهر های جنوبی کشور روزانه چندین نفر را قربانی می نماید، بنابراین باید علاوه بر آنکه احتیاج است تا محدودیت ها و کنترل ها تشدید گردد، خود مردم هم باید به فکر سلامتی خود و سایر افراد باشند.

باشگاه خبرنگاران

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15561

به "ترافیک سنگین در محور کرج ، چالوس، مقاومت مسافران برای رفتن به استان های شمال کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک سنگین در محور کرج ، چالوس، مقاومت مسافران برای رفتن به استان های شمال کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید