تقابل تازه ارتش ترکیه با پ ک ک در شمال عراق

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزیر دفاع ترکیه از برخورد تازه ارتش این کشور با عناصر پ ک ک در شمال عراق و وارد آوردن تلفات بر آن ها اطلاع داد.

تقابل تازه ارتش ترکیه با پ ک ک در شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه از تقابل تازه ارتش این کشور با تروریست های پ ک ک (حزب کارگران کردستان) در شمال عراق اطلاع داد.

به نوشته روزنامه ینی شفق حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اعلام این خبر گفت: نیروهای ترکیه به تخریب تروریست ها ادامه می دهند. نظامیان ترکیه همه غارها، جویبارها و تپه ها را جستجو می نمایند.

این مقام ارشد ترکیه اضافه کرد که در این عملیات 124 تروریست پ ک ک کشته، مجروح یا اسیر شده اند. گروه پ ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می گردد. ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ ک ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و بچه ها هستند.

ترکیه مدعی است که تروریست های پ ک ک از مناطق کوهستانی در شمال عراق به عنوان کمینگاه برای انجام عملیات نظامی علیه ارتش ترکیه استفاده می نمایند.

این در حالی است که رسانه ها از حمله هوایی تروریست های پ ک ک به مقرهای نظامی ارتش ترکیه اطلاع دادند.

وبگاه روداو نوشت که دو پایگاه نظامی ترکیه پنجشنبه شب گذشته مورد حمله نیروهای پ ک ک نهاده شد. این در حالی است که در روزهای گذشته نیز حمله مشابه دیگری از سوی نیروهای پ ک ک صورت کرفته بود.

وزارت دفاع ترکیه با تایید این حمله اعلام نمود که حملات یاده شده علیه پایگاه های نظامی در باتمان و شرناق بوده است. این حمله با استفاده ازهواپیماهای مدل صورت گرفت. وزارت دفاع ترکیه مدعی شده این حملات تلفاتی برجای نگذاشته است. پایگاه های یاد شده مقر پهپادها و تیپ پیاده نظام ترکیه است.

به دنبال انتشار بیانیه پ ک ک، وزیر کشور ترکیه گفت که دو هواپیمای مدل مورد استفاده از سوی پ ک ک در این عملیات شناسایی ومورد حمله نهاده شدند و این حمله خنثی شد.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14179

به "تقابل تازه ارتش ترکیه با پ ک ک در شمال عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل تازه ارتش ترکیه با پ ک ک در شمال عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید