توسعه کشتی در جنوب آسیا ستودنی است، ارائه گزارش به اتحادیه جهانی

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در سرانجام سیزدهمین دوره بازیهای جنوب آسیا در سال 2109 که به میزبانی نپال برگزار گردید کشورهای هند، نپال، سریلانکا، پاکستان و بنگلادش به ترتیب در صندلی اول تا پنجم قرار گرفتند.

توسعه کشتی در جنوب آسیا ستودنی است، ارائه گزارش به اتحادیه جهانی

بر همین اساس حمید بنی تمیم که به عنوان نماینده اتحادیه دنیای کشتی و دبیر کل کنفدراسیون کشتی آسیا از نزدیک ناظر رقابتها بود گفت: در مورد سطح رقابت های کشتی در این دوره از بازی های جنوب آسیا می توان گفت با توجه به اینکه کشتی هنوز در این بازیها جا نیفتاده، نمی توان به لحاظ کمی و کیفی توقع بالایی از آن داشت، اما در سطح خودش قابل قبول برگزار گردید.

وی تاکید نمود: از نکات قابل توجه این مسابقات می توان به علاقمندی و کوشش مسئولان ورزش کشورهای حاضر جهت توسعه و رشد کشتی در این منطقه از آسیا اشاره نمود که واقعا در راستای ترویج کشتی برای ماندگاری همواره در المپیکها این موضوع بسیار مهم است.

سرپرست پیشین فدراسیون کشتی اضافه کرد: گزارش جامعی از این مسابقات را به مسئولان اتحادیه دنیای کشتی منعکس خواهم کرد و اطمینان دارم در آینده کشورهای این منطقه از آسیا نیز همچون هند جزو مدعیان کشتی در آسیا و البته دنیا خواهند شد. البته به شرط آنکه با همین کوشش و برنامه ریزی حرکت نمایند.

وی در انتها گفت: قبل از مراسم اختتامیه مهمان رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش نپال بودم و آنها به دلیل حمایت سال های گذشته ایران که منجر به رشد و توسعه کشتی این کشور شده بود قدردانی ویژه ای داشتند.

در این دوره از بازیهای جنوب آسیا 5 کشور در دو رشته کشتی آزاد و زنان حضور داشتند که نپالی ها توانستند برای نخستین بار به مدال طلا در رشته کشتی برسند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 58

به "توسعه کشتی در جنوب آسیا ستودنی است، ارائه گزارش به اتحادیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کشتی در جنوب آسیا ستودنی است، ارائه گزارش به اتحادیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید