توصیه به سهامداران برای متضرر نشدن در بورس

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد گرجی آرا کارشناس بازار سرمایه، در تحلیلی در روزنامه دنیای اقتصاد گفته، ترس سهامداران از ادامه دار شدن ضرر و زیان شرایط نامتعادلی را برای بازار سهام رقم زده است؛ اما این شرایط قطعا پایدار نخواهد ماند.

توصیه به سهامداران برای متضرر نشدن در بورس

او اظهار نموده، با توجه به شرایط تورمی جامعه و فرصت های سرمایه گذاری بازارهای رقیب به نظر می رسد بازار سهام به مرور به تعادل برسد. اگر بازار در شرایطی که قیمت ها کاهش یافته است، با خرید و استقبال سهامداران رو به رو نشود، اتفاق دیگری نمی تواند جریان معاملات را تغییر دهد. قیمت ها از جذابیت خاصی برای خرید برخوردارند و اگر موضوع افزایش نرخ بهره به طور کامل منتفی شود، راه بازگشت بازار هموار خواهد شد.

به گفته این گارشناس بازار سرمایه، تجربه نشان می دهد هرگاه دست دولت از قیمت گذاری دستوری کوتاه و نقش دولت در کنترل قیمت ها کمرنگ شود، سهامدار با اعتماد بیشتری جذب بازار سهام می شود و آرامش به بازار برمی شود. در این میان باید تعریف دقیقی از بازگشت بازار انجام شود. بازگشت شاخص به معنای رشد شارپ و سریع شاخص نیست.

او بیان نموده، در حال حاضر بعضی سهام از شرایط بنیادی مناسبی برخوردارند و گزینه های اصلی برای جهت دهی مثبت به شاخص محسوب می شوند، بازدهی مناسبی را برای سهامداران شان به ارمغان می آورند.

گرجی آرا اظهار نموده، شرکت هایی که EPSمحور هستند و توانایی خلق سود مناسبی دارند، از جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاری برخوردارند. باتوجه به کاهش انتظارات تورمی، در یک سال بازدهی 50 درصدی خواهند داشت که نسبت به بازارهای دیگر می تواند گزینه اول سرمایه گذاری باشد. نتیجه انتخابات آمریکا نیز در بلندمدت پیامد مثبتی برای بازار سهام خواهد داشت و معاملات سهام صنایع خودرو و گروه های خدمات بندری بعد از گشایش سیاسی احتمالی وارد فاز جدیدی می شوند و فرایند دادوستدها را تغییر می دهند.

او افزوده، در شرایطی که بازار با اصلاحات قیمتی شدید دست وپنجه نرم می نماید، نگرانی هایی وجود دارد. افزایش نرخ بهره و ورود دولت به قیمت گذاری دستوری دو سناریویی است که اگر توسط دولت در اقتصاد اجرا شود، عملا از جیب سهامدار به جیب دلال نقدینگی تغییر راستا می دهد. سرکوب قیمت ها توسط دولت خبری منفی برای بازار سهام است و به فرایند نزولی شاخص سرعت بیشتری می بخشد. از این رو به سهامداران پیشنهاد می شود بخشی از دارایی های خود را به دارایی های تعدیل شونده با تورم اختصاص دهند تا سرمایه آنها بعد از تصمیمات دولتمردان با شوک و هیجان منفی روبرو نشود.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9608

به "توصیه به سهامداران برای متضرر نشدن در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه به سهامداران برای متضرر نشدن در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید