فراوری الکل تحت نظارت وزارت بهداشت است

به گزارش اکسپرس بلاگ، قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: حذف مجوز وزارت صمت برای فراوری الکل در راستای سرعت بخشی به امر فراوری بوده است، اما همچنان فراوری این محصول با مجوز و نظارت وزارت بهداشت انجام می گردد.

فراوری الکل تحت نظارت وزارت بهداشت است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران حسین مدرس خیابانی در رابطه با حذف مجوز وزارت صنعت برای فراوری الکل گفت: حذف مجوز برای فراوری الکل موقت و تا برطرف کامل ویروس کرونا از کشور است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی اضافه نمود: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و احتیاج مبرم به اقلام و محصولات بهداشتی و لزوم کاهش بروکراسی اداری و تسریع در امر فراوری، تا اطلاع ثانوی فراوری الکل احتیاج به هیچ گونه مجوزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.

مدرس خیابانی در پاسخ به این سؤال که با حذف مجوز وزارت صنعت برای فراوری این محصول اکنون نظارت توسط چه نهاد یا سازمانی در امر فراوری الکل صورت می گیرد، گفت: برای راه اندازی یک واحد فراوریی الکل همچنان اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان ضروری است و بر این اساس الکل همچنان تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان فراوری می گردد.

وی با تاکید بر اینکه الکل تحت نظارت وزارت بهداشت فراوری می گردد، گفت: وزارت بهداشت بر فرایند فراوری و توزیع، نظارت دارد.

لازم به ذکر است روز گذشته 22 اسفند ماه حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت از حذف مجوز سازمان های صمت برای فراوری الکل در کشور اطلاع داد.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اعلام آمادگی بعضی از واحد های فراوریی برای فراوری الکل مورد احتیاج کشور، فراوری الکل بدون مجوز در واحد های فراوریی امکان پذیر است.

مدرس خیابانی گفت: بدیهی است الکل فراوری شده در این واحدها، صرفا بر اساس حواله های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان ها، بین مراکز فراوری کننده ژل ضد عفونی کننده توزیع خواهد شد.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1732

به "فراوری الکل تحت نظارت وزارت بهداشت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری الکل تحت نظارت وزارت بهداشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید