ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش دوم)

به گزارش اکسپرس بلاگ، تنها سفر کردن را می توان یک روش بسیار مناسب برای کسب تجربه نو و توسعه حد و مرزهای شخصی بدون احتیاج به سازگاری و تطابق با احتیاج و خواسته های افراد متعدد دانست.

این نوع از سفر می تواند روشی الهام بخش برای شناسایی محدودیت هایتان باشد. البته هنگامی که به کسی برای گرفتن عکس از شما و ثبت خاطرات سفر احتیاج دارید، این نوع سفر چندان مجذوب کننده به نظر نمی رسد. خوشبختانه ثبت رخدادهای سفر به واسطه فناوری بسیار آسان تر شده است (صد البته همه ما می دانیم که همه می خواهند تا برترین عکس های خود را در سایت هایی مانند اینستاگرام به نمایش بگذارند.)

ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش دوم)

من تقریبا در هشت درصد تمامی سفر های خودم تنها هستم. به همین علت نیز چند ترفند را در این سفرها یاد گرفته ام. در ادامه به شما تعدادی از مهم ترین ترفندهای گرفتن عکس هایی عالی به عنوان فردی که تنها سفر می کند را به شما ارائه خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

استفاده از یک چوب سلفی یا مونوپاد

بله، یک نفر در هنگام استفاده از این وسایل ممکن است احمقانه به نظر برسد ولی مونوپادها به طور باورنکردنی برای گرفتن عکس از خودتان کارآمد هستند. مونوپاد در مقایسه با دست انسان، فاصله ای بیشتر بین سوژه عکاسی (که ممکن است خود شما باشید) و دوربین ایجاد می کند و به همین علت نیز می تواند قاب برداشت عکس را بزرگ تر کند. به یاری این ابزار می توانید بخش بزرگتری از تصویر پس زمینه را در عکس خود جای بدهید. به این ترتیب دیگر با چند میلیون عکس یک نفره نه چندان جالب که فقط شامل نمای نزدیک صورت شما است از سفر به خانه برنمی گشت. من به شخصه عاشق این مدل خاص مونوپاد هستم زیرا در تمامی شرایط آب و هوایی می توان از آن استفاده کرد و بعلاوه ضمانت آن شامل بازگشت پول خرید است.

از یک دوربین گو پرو (Gopro) بهره ببرید

اگر در پی برداشت تصاویر عالی و کامل در حین فعالیت های فیزیکی هستید و یا می خواهید ویدیوها و عکس های شما زاویه دید اول شخص را داشته باشند، وصل کردن دوربین های گو پرو به تجهیزات شخصی شما حین انجام فعالیت هایی مانند اسکی، دوچرخه سواری، تخته موج سواری و حتی پرش بانجی می تواند راهی فوق العاده برای ثبت چنین تجربه ای باشد. علاوه بر این موارد نیز باید گفت که وجود محدوده بزرگی از پایه های موجود برای این دوربین ها موجب شده است که بتوان گو پرو را در محیط هایی به کار گرفت که استفاده از دیگر دوربین ها در آن ها معمولا دل وجرات زیادی می خواهد. نمونه شاخص این موضوع را می توان استفاده از گو پرو در زیرآب یا در حال سقوط آزاد دانست.

از دیگران یاری بگیرید

مهم نیست که تجهیزات ویژه داشته باشید یا نه، همواره مراجعه به یک فرد نو و بهره گیری از یاری او به عنوان یک گزینه در برابر شما موجود خواهد بود. هر چه باشد شما تنها برای مشاهده منظره ها محیطی یا فرهنگ، به یک کشور خارجی سفر نمی کنید. هدف شما تجربه کردن محیط است و می خواهید با سفر کردن، در دنیایی متفاوت حضور داشته و یا روش متفاوتی برای زندگی را لمس کنید. عکس ها می توانند روشی عالی برای ثبت خاطرات سفر شما باشند ولی آغاز یک ارتباط با فرد دیگر، حتی اگر تنها به منظور درخواست یاری از آن ها برای کار با دوربین تان باشد، باز هم روشی عالی برای گرفتن عکس ها به حساب می آید.

من به شخصه دوست دارم تا قبل از تحویل دادن دوربین خود به یک نفر برای او توضیح بدهم که می خواهم قاب برداشت عکس دارای چه مشخصاتی باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20628

به "ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید