جزییات بازگشایی سینماها از 18 اردیبهشت

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم بیان کرد، سینماها از شنبه 18 اردیبهشت ماه مجدد باز می گردد.

جزییات بازگشایی سینماها از 18 اردیبهشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین ،محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره بازگشایی سینماها بیان نمود: با توجه به مصوبات روز 16 اردیبهشت ماه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه مشاغل گروه یک و گروه دو در شرایط قرمز می توانند فعال باشند، سینماها هم که جزو ردیف شغلی دو هستند از روز شنبه 18 اردیبهشت ماه بازگشایی خواهند شد. البته هیچ سینمایی از ابتدای همه گیری کرونا ملزم به بازگشایی نبوده بلکه هر سینمایی مایل باشد می تواند فعال باشد مشروط بر اینکه بتواند ضوابط و مقررات مربوط به دوران کرونا را رعایت کند، چون شاید بعضی از سینماها امکانش را نداشته باشند.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه شرایط همچنان قرمز است، پروتکل ها بسیار سفت و سخت تر در سینماها اعمال می گردد، خود ستاد مقابله با کرونا هم رعایت پروتکل های بهداشتی را سخت تر گرفته است. اگر صنفی فعال باشد و این موارد را رعایت نکند، پلمب می گردد. قطعاً ما هم در سازمان سینمایی گروه های ناظر را فعال تر و به صورت جدی تر به این موضوع توجه می کنیم.

فرجی اظهار کرد: ترکیب فیلم ها همان فیلم هایی خواهد بود که در اکران نوروزی به نمایش درآمدند و روز یکشنبه این هفته شورای صنفی نمایش در این زمینه تصمیم گیری خواهد نمود.

این مدیر سینمایی درباره شرایط اکران عید فطر با توجه به بازگشایی سینماها بیان نمود: باید ببینیم کدام یک از تهیه نمایندگان متقاضی اکران فیلم هستند. به نظرم مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه بسیار خوبی است که در شرایط قرمز هم اگر اصناف به طور کامل دستورالعمل ها را رعایت نمایند، می توانند فعال باشند. از همین رو این موضوع به تهیه نمایندگان انگیزه می دهد که به اکران آثار خود بپردازند.

وی در سرانجام درباره فیلم هایی که با تعطیلی سینماها روبرو شدند، شرح داد: همان مصوبه سابق ستاد مقابله با کرونای سازمان سینمایی شامل این فیلم ها می گردد. شورای صنفی هم این شرایط را برای فیلم ها ایجاد می نماید که مادامی که فیلم ها فروش داشته باشند و تهیه نمایندگان مایل به ادامه اکران باشند، این اتفاق رخ بدهد و سقف نمایش افزایش پیدا کند.

فیلم سینمایی خورشید ساخته مجید مجیدی، هفته ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه حسینی، لاله ساخته اسدالله نیک نژاد، خون شد ساخته مسعود کیمیایی و تکخال ساخته مجید مافی ترکیب فیلم های اکران نوروزی را تشکیل می دادند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14095

به "جزییات بازگشایی سینماها از 18 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات بازگشایی سینماها از 18 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید