جنگنده های روسی بازار جهانی را در دست گرفتند؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، رسانه های روسی به نقل از منابع پژوهشی اعلام کردند که دو هواپیمای روسی سوخو و میگ در فهرست امیدوار کننده ترین جنگنده های پنج سال آینده جهان قرار گرفته اند.

جنگنده های روسی بازار جهانی را در دست گرفتند؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایرنا، به گفته متخصصان صنعت هواپیماهای رزمی روس، محصولات صنعت هواپیماهای جنگی این کشور دارای مزایای زیادی نسبت به رقبای اروپایی و حتی آمریکایی هستند.

بر اساس گزارشی که مجله تخصصی فناوری فضای و هواپیمایی هم منتشر کرده است، حجم کل بازار جنگنده های جهانی در سالهای 2021-2025 به 162.8 میلیارد دلار خواهد رسید.

در عین حال، سهم محصولات شرکت سوخو 9 درصد معادل 15.2 میلیارد دلار و شرکت میگ یک درصد معادل دو میلیارد و 100 میلیون دلار خواهد بود.

از نظر عملکرد مالی، سوخو به ترتیب با 10 درصد (16.4 میلیارد دلار) و 48 درصد (77.8 میلیارد دلار) به ترتیب از از شرکت های آمریکایی بوئینگ و لاکهید مارتین پیشی خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایرنا، طبق گزارش این مجله، 218 جنگنده سوخو در سالهای 2021 تا 2025 تولید خواهد شد که 11 درصد از تولید جهانی هواپیماهای جنگنده را تشکیل می دهد. طبق این شاخص، شرکت روسی می تواند پس از لاکهید مارتین (با 45 درصد و تولید 937 هواپیما) دوم باشد. همانطور که این مجله انتظار دارد شرکت هواپیمایی میگ هم 43 فروند هواپیمای جنگی تولید خواهد کرد که دو از کل تولید جنگنده های جهانی در مدت زمان مشخص خواهد بود.

این نشریه همچنین جنگنده سوخو 35 را در لیست برجسته ترین هواپیماهای جنگی در سال 2021-2025 قرار داده است.

روزنامه روسی گازیتا هم نوشت؛ میگ و سوخو تنها تولیدکنندگان داخلی روسیه نیستند که موفقیت در آنها پیش بینی می شود. هواپیماهای ساخته شده توسط شرکت روسی روستک از نظر تعداد هواپیماهای تولید شده، 12 درصد از بازار حمل و نقل نظامی جهان را در 2021-2025 به خود اختصاص خواهند داد.

همانطور که این روزنامه یادآوری کرد ، در بازه زمانی 2021 تا 2025 معادل 69 هواپیمای حمل و نقل نظامی روسی مدل IL تولید می شود که 12 درصد از تولید جهانی این کلاس هواپیما خواهد بود. بنابراین انتظار می رود که شرکت روسی فقط به بوئینگ، ایرباس و لاکهید مارتین تسلیم شود که در مدت مشخص شده به ترتیب 88 ، 99 و 127 هواپیمای ترابری نظامی تولید خواهند کرد.

روسلان پوخوف متخصص هواپیماهای نظامی روسیه نقطه قوت پیشنهادهای روسیه در بازار هواپیماهای جنگنده طیف گسترده ای از محصولات شامل جدیدترین جنگنده چند منظوره Su-35، جنگنده چند منظوره Su-30SM، بمب افکن خط مقدم Su-34 و جنگنده چند منظوره متوسط MiG-35 بیان نمود.

وی شرح داد: تنوع پیشنهادهای روسی بیش از آنچه اروپایی ها در بازار تبلیغ می کنند، فراتر رفته است.

از مزایای جنگنده های روسیه علاوه مدرن بودن بالغ بودن آنهاست بعنی این هواپیماهای جنگی توسط نیروهای هوافضای روسیه فعالانه مورد بهره برداری قرار گرفته و در عملیات واقعی مثل جنگ های سوریه تحت آزمایشات فشرده ای قرار گرفته اند. یعنی خریدار یک محصول واضح و اثبات شده با ویژگی های جنگی و عملیاتی عالی دریافت می کند.

هواپیماهای رزمی ارائه شده برای صادرات و در نیروهای هوافضا روسیه دائما در حال بهبود هستند. جنگنده ها و بمب افکن های خط مقدم، که در حال حاضر برای خرید برنامه ریزی شده اند و نسبت به محصولات مشابه جهانی برتری دارند.

به گفته نروسلان پوخوف متخصص هواپیماهای نظامی، هواپیماهای رزمی روسی پیشرفته تر و دارای رادارها و موتورهای جدید هستند. ظاهر همه ممکن است یکسان باشد، اما در واقع اینها محصولات جدیدی هستند که در بالاترین سطح فناوری قرار دارند. بطوریکه جنگنده های روسی از نظر نسبت کیفیت و کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند.

وی گفت: پارامترهای قیمت هواپیماهای داخلی برای تولیدکنندگان غربی و حتی چینی به سادگی غیرقابل دستیابی است. وی اضافه نمود: قیمت هواپیماهای غربی بسیار بالاست حدود 100 میلیون دلار یا یورو برای هر واحد که فقط کشورهای بسیار ثروتمند قادر به پرداخت چنین هزینه هایی هستند.

به گفته وی، نیروی هوایی مجهز به جنگنده های آمریکایی و اروپایی در واقع یکبار مصرف است، آنها نمی توانند عملیات واقعی جنگی طولانی مدت را انجام دهند. از دست دادن حتی 12 یا بیست جنگنده یک فاجعه مالی است.

وی شرح داد: روسیه هوایپیماهایی را ارائه می دهد که مطابق با نیازهای مشتری طراحی شده اند.

این متخصص صنعت جنگنده های روسی ارزیابی مجله فناوری فضایی و هواپیمایی را نقد می کند و می گوید این مجله نقش عملیاتی هواپیماهای جنگی روسیه را در نظر نمی گیرد چون هواپیماهای رزمی روسی یک جنگنده بسیار حرفه ای برای فروش هستند که هیچ مشابهی در جهان ندارد.

الجزایر در آفریقای شمالی به عنوان اولین خریدار خارجی جنگنده نسل پنجم Su-57 روسیه مطرح شده است ... قرارداد تأمین 14 هواپیما قبلاً امضا شده است. نیروی هوایی الجزایر 14 بمب افکن Su-34 و جنگنده Su-35 سفارش داد. قرارداد دیگری هم در همین ارتباط منعقد شده است .

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10779

به "جنگنده های روسی بازار جهانی را در دست گرفتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های روسی بازار جهانی را در دست گرفتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید