حسام محمودی: باعث افتخار است که با پس از باران مقایسه می شویم

به گزارش اکسپرس بلاگ، حسام محمودی که دانش آموخته رشته حقوق قضایی است، به علت علاقه ای که به بازیگری دارد، فوق لیسانس خود را کارگردانی هنر خوانده. او تا به حال انتخاب های درستی داشته و به وسیله واسطه و رابطه برای بازی دعوت نمی گردد، ولی در عین حال مخالفتی با نقش دریافت در مهمانی ها ندارد. با حسام محمودی که بعد از بازی در سریال کمدی با خانمان با کلبه ای در مه در نقشی متفاوت به آنتن برگشته، همکلام شدیم.

حسام محمودی: باعث افتخار است که با پس از باران مقایسه می شویم

شما بازیگری را از خسته نباشید آغاز کردید تا کلبه ای در مه، این راستا راضی نماینده است؟

سختی دارد، ولی کاری را انجام می دهم که خیلی ها آرزو دارند.

در سینما کار کردید و به موازاتش در تلویزیون هم فعالیت داشتید، اما در تلویزیون بیشتر دیده شدید، قبول دارید؟

تلویزیون به علت تعداد تماشاگری که دارد، همواره یاری می نماید که مردم فرد را بیشتر بشناسند، بخشی این است و بخش دیگر برای فیلم های سینمایی است که من بازی کردم و توقیف شد یا تصمیم دریافتد فیلم را آن سال بنا به دلایل مختلفی نبینند یا مثلاً یکی از بازیگران شکایتی از فلان فیلم نموده و شکایت روی میز وزیر بود. در فیلم حق سکوت بازی کردم که سال ها توقیف شد.

فیلم رمانتیک رمانتیسم عماد و طوبا را در نوبت اکران دارید.

خیلی ساده انگارانه است این گونه نگاه کنیم برای این که تو آدم معروفی شوی نقش اصلی را بازی کنی! خیلی از عوامل دخیل هستند، اصلاً تو 20 هزار نقش اصلی بازی کن. اگر نخواهند دیده شوی، دیده نمی شوی.

چه عواملی سبب این اتفاق می گردد؟

نمی دانم، بخشی از آن می تواند این باشد که مثلاً تو شبیه آن ها نیستی، باج نمی دهی و وارد معامله با آن ها نمی شوی، منظورم این است که اساساً در مدیوم سینما این که تو فقط فیلم خوب بازی کنی، کافی نیست.

در ادامه صحبت های شما، وقتی علت کم کاری برخی دوستان هنرمند را می پرسم آن ها از نقش دریافت در مهمانی های شبانه، نقش فروشی ها و روابط انتقاد می نمایند.

آن هایی که انتقاد می نمایند، اندکی باید از این زاویه نگاه نمایند که تو اگر این فرصت را داشته باشی از آن استفاده نمی کنی؟ باور کنید شاید من هم پیشنهادش را نداشتم. معتقدم چون در سینما پول وجود دارد، مافیا وجود دارد و بعلاوه حلقه هایی که به تو اجازه ورود نمی دهند. حلقه هایی به قدرت نزدیک تر هستند و برخی ها فاصله دارند، تو با توجه به کارهایت با برخی از آن ها ارتباط برقرار می کنی و وارد معاشرت هایی می شوی. در ایران شرکت معرفی بازیگر وجود ندارد، پس آدم ها همدیگر را در مهمانی ها پیدا می نمایند. اتفاقاً معتقدم این روابط طبیعی ترین چیزی است که در سینما وجود دارد.

چند وقت است که مسئله شکایت محمدرضا گلزار از یک منتقد سینما، سروصدا نموده است، آیا اصلاً دستمزد نجومی برای یک ستاره وجود دارد؟

معتقدم هر چقدر به گلزار پول بدهند، حقش است

البته خیلی ها بازی او را قبول ندارند و معتقدند که بازیگر خوبی نیست.

باید دید بازیگر مورد علاقه آن خیلی ها چه کسی است؟ سوادشان درباره بازیگری چقدر است؟ اساساً در همه جای جهان طیفی به نام ستاره وجود دارند و یک طیف دیگر بازیگر هستند، آن هایی را که ستاره هستند، به این علت سر فیلم ها می برند و دستمزدهای کلان می دهند که تماشاگر به خاطر آن ها به سینما می آید و لزوماً قرار نیست بازیگرهای خوبی باشند یا فن بازیگری بدانند. وقتی تو سال ها نتوانستی یکی را مثل گلزار فراوری کنی، پس باید هر چقدر پول می خواهد به او بدهی تا او را سر کار بیاوری.

چرا ما نتوانستیم ستاره پرورش دهیم؟

چون سطحی نگاه می کنیم، تلویزیون آدم هایی را مطرح می نماید و به این فکر نمی نماید که یک قرارداد با این آدم تنظیم کند تا پنج سال دیگر که ستاره شد، بتواند از او پول درآورد. آن فرد از سکوی تلویزیون استفاده می نماید و تبدیل به یک ستاره عجیب و غریب می گردد و پنج سال دیگر جواب تلفن تلویزیون را هم نمی دهد.

بعد از بازی در سریال کمدی باخانمان چه شد که نقش دامون در سریال کلبه ای در مه را پذیرفتید؟

در راستا بازیگری ام همواره بر اساس ویژگی های نقش، آن را انتخاب و بازی می کنم. این که در بخش اول صحبت های تان گفتید در سینما کار و به موازات آن در تلویزیون بازی کردم، علت اش این است که مدیوم خاصی برایم مهم نیست و ترجیح می دهم نقشی را که دلم می خواهد بازی کنم. نکته دیگر این که چون بازیگرانه نگاه می کنم و بیزینسی نگاه نمی کنم، خیلی دلم می خواهد نقش های متفاوتی را بازی کنم. به همین علت بعد از بازی در باخانمان چنین پیشنهادی را پذیرفتم. حضور سعید پروینی به اسم تهیه نماینده سریال کلبه ای در مه خیلی در تصمیم گیری ام تاثیرگذار بود، فرخ نعمتی، سام قریبیان و حمید ابراهیمی هم آدم های جالبی هستند و با آن ها خوش می گذرد.

دامون جوانی تحصیل نموده و مبارز در آن مقطع تاریخی است، خودتان چه تعریفی از این شخصیت دارید؟

دامون یک شخصیت انقلابی است که علیه ظلم، ستم و استکبار قیام می نماید، اصلی ترین ویژگی جوانان آن نسل داشتن ایمان بود. بیشترین ویژگی که باید روی آن کار می کردم این بود که امید را در خودم زنده کنم. معتقدم طراحی صحنه و لباس در پرداختن به آن برهه تاریخی یاری کرد.

کلبه ای در مه و روایت قصه خان و خان زاده برای خیلی از مخاطبان یادآور سریال پرمخاطب پس از باران بود.

اندکی بله، چون سریال پس از باران در زمان خودش پربیننده بود و یادم می آید خیابان ها خلوت می شد و همه پای تلویزیون می نشستند و هنوز هم بازپخش آن مخاطب دارد، اگر سریال ما را با این سریال مقایسه می نمایند، باعث افتخار است، چون همه ما در تلویزیون سعی می کنیم آدم ها را به تماشای آثار نمایشی ترغیب کنیم. سریال ما در شمال فیلم برداری و همین ماجرای خان و خان زاده در آن روایت می گردد و همه آن را با پس از باران تطبیق می دهند، ولی خیلی فاصله دارد.

بازتاب هایی که از سریال دریافت کردید ،راضی نماینده است؟

پخش سریال با مسابقات فوتبال و والیبال همزمان شده و نامنظم است. فکر می کنم همین فضای نوستالژی سبب شده بیننده داشته باشد. معتقدم خیلی از سریال سازها سراغ کارهایی با لوکیشن های محدود و آپارتمانی می فرایند و تهیه نماینده ما جرئت نموده و دست روی یک کار تاریخی و ویژه گذاشته، دکور، لباس و... ساخته و این نشان می دهد که او ذائقه مخاطب را می شناسد و قصه خوبی هم داریم.

نویسنده: مریم ضیغمی

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14957

به "حسام محمودی: باعث افتخار است که با پس از باران مقایسه می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسام محمودی: باعث افتخار است که با پس از باران مقایسه می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید