خبرنگاران ترامپ، آمریکا را نیز با خود می برد

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران- خبرنگاران- روزنامه رسالت در یادداشتی آورده است: اتمام انتخابات آمریکا در حالی رخ داد که فارغ از نتیجه ظاهری آن، آمریکای بدون روتوش و واقعی آن را به دنیا نشان داد. آنالیز ابعاد مختلف انتخابات 2020 ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که این کشور با آنچه سال ها ادعا می کرد، بسیار متفاوت است.

خبرنگاران ترامپ، آمریکا را نیز با خود می برد

در گزیده ای از یادداشت دوشنبه 19 آبان روزنامه رسالت به قلم اکبر معصومی کارشناس ارشد روابط بین الملل آمده است: آمریکا در این انتخابات دچار افول چهره به عنوان کشور دارای دموکراسی شد. گرچه این کشور با انحطاط در زمینه های مختلفی ازجمله سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و ... روبرو است که در این خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی با آنالیز فرایند دموکراسی و رفتار حاکمان آمریکا می فرمایند: رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط سیاسی و انحطاط مدنی و انحطاط اخلاقی است. این امپراتوریِ این جوری دیری نخواهد پایید؛ معلوم است که وقتی کار یک سیاست، کار یک رژیم به اینجا رسید، این دیگر خیلی عمر طولانی نخواهد نمود و منهدم خواهد شد، اما انتخابات اخیر، باخت ایالات متحده آمریکا در مقابل دموکراسی بود. آمریکا اعتماد مردم را دچار خدشه کرد.

آمریکا، مهد سرمایه داران است نه مهد دموکراسی

نوام چامسکی، نظریه پرداز، اندیشمند و تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است آمریکا با آنکه یک دموکراسی است، اما به کشور سرمایه داران تبدیل شد. او که یکی از محققان و منتقدان پدیده نقش پول های کثیف در سیاست و در جریان سیاسی آمریکا است به تفصیل از نقش لابی های ثروت در سوق دادن سیاستمداران به نفع شرکت ها و مؤسسات اقتصادی خصوصی نوشته است.بنابراین انتخابات 2020 آمریکا ثابت کرد که دموکراسی در آمریکا معنایی ندارد. ازاین رو چیدمان حکومت داری نخبگان سیاسی آمریکا طوری است که این کشور برخلاف رویه دموکراسی اداره می گردد.

مردم آمریکا خواهان تشکیل حزب سوم هستند

بیشتر شهفرایندان آمریکایی در نظرسنجی ها، خواهان تشکیل حزب سومی هستند که بازی قدرت میان دو حزب سنتی این کشور را متوقف کند. حزب سومی که بتواند در مقابل ساختار قدرت مقاومت نموده و به منافع مردم بیندیشد. در طول چندین دهه گذشته فقط دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در انتخابات آمریکا ،بازیگران اصلی را تشکیل داده اند و حزب سوم و یا فرد مستقل توان و اجازه حضور در سیستم سیاسی و قضائی آمریکا را ندارند. جالب است مردم آمریکا یا باید به ترامپ رأی می دادند که چهار سال در رأس قدرت بوده است، یا به بایدن که قبل ترامپ، معاون رئیس جمهور این کشور بوده است! یعنی انتخاب محدود و اجباری نخبگان سیاسی که وابسته به سرمایه داری است.بی دلیل نبود که در نظرسنجی معنادار موسسهیوگاو که یک ماه قبل از انتخابات صورت گرفت، تعیین شد که محبوبیت هیچ یک از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 در نزد افکار عمومی آمریکا بالای 50 درصد نبوده است.

تقلب نهادینه شده در انتخابات آمریکا

نکته بعدی این است که اعتراف صریح دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور به وجود تقلب در انتخابات آمریکا، گزاره آشکاری است بر ساختار فاسد و ناکارآمدی انتخابات آمریکا که اعتراف بالاترین مقام مسئول آمریکا را در پی داشته است. وجود ساختار الکترال، آرای پستی و ناهماهنگی ایالت ها در برگزاری انتخابات عملا انتخابات این کشور را به سمت مهندسی آرا سوق می دهد که این امر متضاد با دموکراسی است. وجود رأی الکترال در ساختار انتخاباتی آمریکا به صورت آشکار خلاف خواسته مردم آمریکا طراحی شده است. به عنوان نمونه می توان به انتخابات 2016 آمریکا اشاره نمود که در آن هیلاری کلینتون نزدیک سه میلیون بیشتر از ترامپ رأی آورد ولی تصمیم قدرت پشت پرده (الکترال) این بود که ترامپ در رأس قدرت قرار گیرد. بدیهی است که نظام لیبرال با تعیینات مطرح شده به سمت هرج ومرج حرکت خواهد نمود.اعتراف قبل و بعد از برگزاری ماراتن 2020 مجری انتخابات به وجود تقلب گسترده، شکست تمام سناریوهای قبلی آمریکا مبنی بر متهم سازی دیگر کشورها بر نبود انتخابات آزاد بود.

آمریکا به کدام سو می رود؟

اعلام پیروزی بایدن در انتخابات و از سوی دیگر، عدم پذیرش این موضوع از سوی ترامپ منجر به شکل گیری بحران های سختی در آمریکا شده است. حدود 70 میلیون هوادار ترامپ در انتخابات، همچنان حامی پوپولیسم ترامپی هستند. اظهارنظر دونالد ترامپ در خصوص وجود تقلب در انتخابات نشان می دهد که وی به آسانی از قدرت کناره گیری نخواهد نمود. بعضی از نخبگان داخلی آمریکا پیش بینی می نمایند که ترامپ آمریکا را نیز با خود خواهد برد.نکته بعدی این است وجود آشوب انتخاباتی، دیگر اعتراضات را نیز در آمریکا فعال خواهد نمود. سرکوب جنبش وال استریت، نادیده دریافت حقوق شهفرایندی سیاه پوستان که بخشی از آن در قتل جورج فلوید به دست پلیس خود را نشان داد و افزایش بیکاری که در زمان کرونا چند برابر شده است، همگی خطرات بالفعلی است که از دل ناکارآمدی نخبگان سیاسی آمریکا بیرون است. نکته پنجم این است که مردم آمریکا نیز به سیستم حکومت داری حاکمان خود معترض خواهند بود. حاکمیت آمریکا اعتماد مردم خود را نیز دیگر به دست نخواهد آورد. ساختار الکترال حساسیت مردم و بعضی از ایالت های کوچک را برانگیخته است و آمریکا در حال از دست دادن پایگاه مردمی خود می باشد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9565

به "خبرنگاران ترامپ، آمریکا را نیز با خود می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ، آمریکا را نیز با خود می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید