خبرنگاران خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان درباره مبادله زندانیان مذاکره کردند

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران- خبرنگاران- زلمای خلیل زاد، فرستاده آمریکا در امور افغانستان یکشنبه شب از گفت وگوی دولت افغانستان و طالبان درباره نحوه مبادله احتمالی زندانیان، اطلاع داد.

خبرنگاران خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان درباره مبادله زندانیان مذاکره کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرستاده آمریکا در امور افغانستان در توییتی نوشت: آمریکا و قطر نخستین گفت وگوی فنی میان دولت افغانستان و طالبان را درباره آزادی زندانیان به وسیله ویدئو کنفرانس امکان پذیر کردند.

در همین پیوند، وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که مذاکرات میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان برای آزادی زندانیان رضایت بخش بود و دو طرف درباره موضوعات مهم مربوط به فهرست زندانیان و مکان تبادل آنها بحث و گفت وگو کردند.

خلیل زاد روز چهارشنبه اعلام نموده بود؛ تبادل زندانیان پس از شیوع کرونا به موضوعی ضروری تبدیل شده است و باید در اسرع وقت انجام گردد.

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان فرمان آزادی یکهزار و 500 زندانی طالبان را صادر کرد اما طالبان با شیوه آزادی زندانیان خود توسط دولت افغانستان مخالفت نموده و خواستار رهایی آنها طبق توافق این گروه با آمریکایی ها شد.

براساس توافق نامه ای که در دهم اسفند بین آمریکا و طالبان در دوحه قطر امضا شد، قرار بود دو طرف، ظرف مدت 10 روز پس از امضای آن توافق، پنج هزار زندانی طالبان را مطابق لیستی که از طرف این گروه ارائه شده بود از زندان های دولت افغانستان آزاد نموده تا فرصت برای گفت وگوهای بین الافغانی فراهم آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2037

به "خبرنگاران خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان درباره مبادله زندانیان مذاکره کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان درباره مبادله زندانیان مذاکره کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید