خبرنگاران 75 درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال تا به امروز 75 درصد از هدف صادراتی این استان در امسال تحقق یافته است، گفت:از ابتدای امسال تا به امروز 30 میلیون دلار کالای تولیدی از گمرک استان و سایر گمرک های ایران صادر شده است.

خبرنگاران 75 درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد

حسن شمسی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید نمود: با توجه به ابلاغیه سازمان توسعه تجارت، هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری در امسال 50 میلیون دلار بود که به علت اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، شیوع ویروس کرونا و مسائل ناشی از آن بر اقتصاد کشور، با 20 درصد کاهش به 40 میلیون دلار رسید.

وی توضیح داد: از این میزان حدود 20 میلیون دلار کالای تولیدی با 23 هزار تن وزن از گمرک چهارمحال و بختیاری و 10 میلیون دلار کالای تجاری این استان از سایر گمرک های کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: میزان صادرات کالاهای چهارمحال و بختیاری در امسال از نظر ارزشی 37 درصد و از لحاظ وزنی 34 درصد کاهش دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مهم ترین کالاهای صادراتی استان شامل مصنوعات فلزی و پلاستیکی، لوازم خانگی، بادام، موکت، کاشی، سرامیک، خوراک آماده آزیان و خمیرمایه است.

وی پیش بینی کرد: با توجه به شرایط کنونی و رونق صادرات در دو ماه پایانی سال، هدف گذاری صادراتی چهارمحال و بختیاری در امسال 100 درصد محقق خواهد شد.

شمسی پور گفت: کالاهای تولیدی و تجاری چهارمحال و بختیاری به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، کویت، پاکستان، هندوستان، رومانی، ارمنستان و امارات متحده عربی صادر می گردد.

وی تاکید نمود: میزان واردات استان از ابتدای امسال تا به امروز چهار میلیون و 280 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد کاهش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: این میزان واردات از نظر وزنی 986 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد کاهش نشان می دهد.

وی وجود 68 بدهکار ارزی حقوقی و حقیقی در چهارمحال و بختیاری را باعث ایجاد مشکل در شرایط صادرات استان اعلام و توضیح داد: میزان بدهی این افراد 145 میلیون و 236 هزار یورو بود که تا به امروز 76 میلیون و 502 هزار یورو برطرف تعهد شده و مانده بدهی آنان حدود 68 میلیون یورو است.

شمسی پور با اشاره به برگزرای مراسم انتخاب و تجلیل از صادرکنندگان نمونه در 29 مهرماه هر سال گفت: این مراسم در امسال به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و قرار است در آینده ای نزدیک با موضوع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی برگزار و از هفت صادر کننده نمونه استان در امسال قدردانی گردد.

شمسی پور گفت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ صدور کارت بازرگانی سلامت بالایی نسبت به کشور به خصوص استان های مرزی دارد.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 979 هزار نفر است.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10291

به "خبرنگاران 75 درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 75 درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید