داشتن ضعف در دست ها

به گزارش اکسپرس بلاگ، ضعف و ناتوانی در دست که از انجام حرکات طبیعی ممانعت به عمل می آورد، مطمئناً می تواند فعالیت های روزمره شما را با محدودیت روبرو سازد. با وجود ضعف در دست، محکم گرفتن چیزی، رؤیایی دست نیافتنی خواهد بود.

داشتن ضعف در دست ها

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

ضعف و ناتوانی در دست که از انجام حرکات طبیعی ممانعت به عمل می آورد، مطمئناً می تواند فعالیت های روزمره شما را با محدودیت روبرو سازد. با وجود ضعف در دست، محکم گرفتن چیزی، رؤیایی دست نیافتنی خواهد بود.

بارها مشاهده شده است که افراد صبح زود از خواب برخواسته تا به کارهای خود رسیدگی نمایند. با این حال، در کمال تعجب می بینند که به دلیل ضعف در دستانشان، قادر به انجام رضایت بخش هیچکدام از کارهای محوله نیستند. حتی گرفتن و یا حمل یک شیء منجر به دردی شدید می شود که از مچ دست پخش می شود. این حالت در واقع بسیار آزار دهنده است، به خصوص زمانی که برای رفتن به محل کار عجله داشته باشید.

علل

ضعف در دست می تواند به چندین دلیل رخ دهد. به اسم مثال، آسیب های نخاعی که موجب آسیب به عصبی می شوند که به دست و پا می رود، می تواند موجب درد و ضعف در دست شود. بعلاوه حمل ساکهای دستی سنگین، برای یک مدت زمان زیاد، فشار بیش از حدی بر اعصاب و عضلات بازو یا دست وارد می سازد. این امر ممکن است منجر به ضعف در دستان شود. دیگر دلیل های ممکن به قرار زیر است:

کمبود ویتامینB12 : داشتن ضعف در هر دو دست را می توان نشانه ای از کمبود ویتامین B12 دانست. در این حالت فرد بعلاوه دچار بی حسی دستهایش می شود که بطور قابل ملاحظه ای مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود. به طور معمول افرادی که دچار کمبود ویتامین B12 می باشند، از احساس خارش، شبیه به سوزن سوزن شدن دستهایشان شکایت دارند.

سندرم تونل کارپال :(CTS) عارضه ای است که برای دست پیش می آید و بطور قابل توجهی قدرت گرفتن اشیاء را تحت تاثیر قرار می دهد. فرد مبتلا به CTS قادر نخواهد بود اشیاء را به درستی در دست گیرد. ضعف در گرفتن اشیاء، حمل آنها را از نقطه ای به نقطه دیگر بسیار سخت می سازد. تول کارپال قسمت کوچکی است که در مچ دست واقع شده است، که متشکل از نه تاندون عضله است. در میان تاندون ها، عصب مدیان یعنی مهم ترین عصبی که احساس و حرکات را به انگشتان و کف دست می رساند، واقع شده است. سندرم تونل کارپال شامل التهاب عصب مدیان به هنگام وارد آمدن فشار بیش از حد از تاندون های عضله است. حرکات پی در پی انگشتان دست که معمولا به هنگام تایپ اتفاق می افتد، می تواند منجر به سندرم تونل کارپال شود. چنانچه این بیماری به موقع تشخیص داده نشود، می تواند به طور جدی باعث ضعف عضلات و آسیب به دستها و انگشتان دست شود.

نوروپاتی محیطی: نوروپاتی محیطی یک شرایط پزشکی است که در آن عصبی که از بازوها عبور می نماید، آسیب دیده است. مغز با استفاده از عصب پیغام ها را به عضلات مخابره می نماید، و این امر به حرکت طبیعی دست و پاها یاری می نماید. نوروپاتی محیطی که موجب آسیب عصبی می شود، می تواند به ضعف و احساس سوزن سوزن شدن در دست منجر شود. در این شرایط، درد شدید همراه با تیر کشیدن که از مچ دست ساطع می شود، مانع از بلند کردن اشیاء می شود.

کار کشیدن بیش از حد از دستها: انجام ورزش های بسیار شدید که مستلزم به کار گرفتن دست ها برای مدت طولانی می شود، ممکن است عادت سالمی باشد اما محتمل است فرد در نهایت از ضعف دستان خود شکایت کند. حتی انجام ورزشهایی مانند تنیس و گلف به مدت چندین ساعت، می تواند فشار زیادی را بر دستانتان وارد سازد. وزنه برداری یکی دیگر از ورزش های سخت برای دست ها به شمار میرود. تعجبی ندارد که وزنه برداران حرفه ای، که زمان زیادی را هر روزه صرف این فعالیت می نمایند، اغلب دچار ضعف دست می شوند.

اِدِم: ادم عموماً به منظور توصیف یک شرایط پزشکی بکار می رود که در آن تجمع بیش از حد مایعات بدن در اندامی مانند دست و پا وجود دارد. در بیشتر موارد، علائم ادم در پا، دست و زانو خود را نشان می دهند. تورم دست به طور نمونه از طریق ی ضعف در گرفتن اجسام (از دست دادن قدرت) و محدودیت در حرکت تعیین می شود. به عبارت ساده، فرد در کوشش و تقلا با دامنه ای از حرکت دست می باشد. دست ممکن است سخت و کوفته شود و اغلب همراه با تورم مچ دست همراه خواهد بود.

مسمومیت غذایی حاد یا بوتولیسم: محصولات غذایی آلوده به باکتری سی بوتولینوم (C. Botulinum) گاهی اوقات دلیل اصلی فلج می باشد. اگر چه، مسمومیت غذایی موجب پدیدار شدن علائمی مثل اسهال و استفراغ می شود، مسمومیت غذایی بوتولیسم به طور خاص به عضلات بازو (دست) و پا حمله می نماید. فلج عضلانی از عوارض این بیماری غذایی است که هنگامی رخ می دهد که درمان آن نادیده گرفته شود. علائم مسمومیت غذایی بوتولیسم مانند ضعف در دست راست می تواند طی 36-18 ساعت پس از مصرف غذای آلوده اتفاق افتد.

وجود استخوان شکسته در دست: همانطور که همه ما می دانیم، کف دست، مچ و انگشتان قسمت هایی از دست می باشند که هر کدام استخوانهایی دارند که ساختار دست را تشکیل می دهند. دست روی هم رفته از 27 استخوان تشکیل شده که هرگونه آسیب و یا شکستگی در یک استخوان می تواند موجب ضعف و درد شدید در دست شود

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17497

به "داشتن ضعف در دست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داشتن ضعف در دست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید