درصد های فوق العاده ویژه در حکم معلمان ، ماجرای اجرای ناقص فوق العاده ویژه فرهنگیان چیست؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران-ناصر سلیمانزاده؛ رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو یی، درباره صبحت های محمد باقر نوبخت مبنی بر اختصاص بودجه برای اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان اظهار کرد: دو موضوع خلط مبحث شده است، ما مجوز افزایش امتیازات فصل دهم را داشتیم که آن را اعمال کردیم اما فوق العاده ویژه اصلاً امتیازی نیست که امتیازاتش را 50 درصد افزایش دهیم، فوق العاده ویژه مندرج در احکام، درصدی از مبالغ ردیف های مندرج در احکام کارگزینی است و به نظرم جناب آقای نوبخت در صحبت های خود افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را مد نظر داشته است. ضمناً هیج اعتباری برای افزایش 50 درصد فوق العاده ویژه به آموزش و پرورش تخصیص نیافته است.

درصد های فوق العاده ویژه در حکم معلمان ، ماجرای اجرای ناقص فوق العاده ویژه فرهنگیان چیست؟

به گزارش خبرنگاران، معلمان در کنار رتبه بندی معلمان پیگیر فوق العاده ویژه فرهنگیان هستند.بر اساس اخبارغیر رسمی قرار است هفته آینده مجوز سازمان برنامه و بودجه برای اعمال کامل فوق العاده ویژه را صادر کند.

آخرین اخبار رتبه بندی فرهنگیان را در ادامه بخوانید. بر اساس اخبار غیر رسمی منتشر شده هفته آینده سازمان برنامه و بودجه به دستگاه هایی که فوق العاده ویژه را به طور کامل اجرا نکرده اند، برای اعمال کامل آن مجوز لازم را صادر خواهد نمود. پس از صدور احکام حقوق فرهنگیان در سال 1400 معلمان نسبت به اجرا ناقص فوق العاده ویژه 50 درصد اعتراض کردند و خواهان اعمال کامل شدند. حالا در کنار معلمان کارکنان سایر ادرات دولتی نیز خواهان اعمال این امتیاز هستند.

با این حال دیروز ناصر سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفته درباره صحبت های محمدباقر نوبخت مبنی بر اختصاص بودجه برای فوق العاده ویژه فرهنگیان با آن سازمان نامه نگاری شده است. به گفته او مجوز امتیازات فصل دهم اعمال شده اما فوق العاده ویژه اصلاً امتیازی نیست که امتیازاتش را 50 درصد افزایش دهیم و هیج اعتباری برای افزایش 50 درصد فوق العاده ویژه به آموزش و پرورش تخصیص نیافته است. چندی پیش محمدباقر نوبخت بیان کرده بود که اعتبارات فوق العاده ویژه 50 درصدی معلمان پرداخت شده است. به گفته سلیمانزاده سازمان برنامه و بودجه پاسخی به این نامه نگاری نداده است.

جزئیات مکاتبه آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه درباره اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان

ناصر سلیمانزاده؛ رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره صبحت های محمد باقر نوبخت مبنی بر اختصاص بودجه برای اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان اظهار کرد: دو موضوع خلط مبحث شده است، ما مجوز افزایش امتیازات فصل دهم را داشتیم که آن را اعمال کردیم اما فوق العاده ویژه اصلاً امتیازی نیست که امتیازاتش را 50 درصد افزایش دهیم، فوق العاده ویژه مندرج در احکام، درصدی از مبالغ ردیف های مندرج در احکام کارگزینی است و به نظرم جناب آقای نوبخت در صحبت های خود افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را مد نظر داشته است. ضمناً هیج اعتباری برای افزایش 50 درصد فوق العاده ویژه به آموزش و پرورش تخصیص نیافته است.

وی توضیح داد: فقط تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان ها به صورت موردی توانسته اند با اخذ مجوز این افزایش را اعمال نمایند، شرایط اغلب وزارتخانه ها مانند آموزش و پرورش است. سلیمانزاده در پاسخ به این پرسش که وزارتخانه هایی که فوق العاده ویژه را دریافت کرده اند برچه اساسی بوده است، متذکر شد: با ارائه مدارک و مستندات در چارچوب قوانین موجود به مراجع ذیصلاح و اخذ مجوزهای لازم، اما برای آموزش و پرورش و وزارتخانه های دیگر هنوز این اتفاق نیفتاده است. رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری این موضوع عنوان کرد: پیگیری مربوط به الان نیست و موضوع را در دستور کار داریم. وی ادامه داد: اخیراً برای اخذ مجوز و تامین اعتبار با سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور مکاتبه شده است تا بتوانیم جوابگوی مطالبه همکاران فرهنگی باشیم.وی در پاسخ به این که آیا به این نامه پاسخی داده اند؟گفت: خیر! هنوز پاسخی نداده اند.

فوق العاده ویژه کادر درمان چقدر است؟

این روزها با اجرای ناقص فوق العاده ویژه معلمان آنها میزان فوق العاده شغل خود را با میزان با کادر درمان مقایسه نمایند. فوق العاده شغل کادر درمان 50 درصد اعمال شده است.

فوق العاده ویژه پرستاری: جمع بندهای: حق شغل+حق شاغل+تفاوت بند تبصره 12 + تفاوت جزء 1 بند الف+ فوق العاده شغل+فوق العاده سختی کار+فوق العاده جذب هیئت امناء = 72٬864٬879 ریال

حالا 72٬864٬879 را در 50 درصد ضرب کنید: 72٬864٬879×/50=36432440 ریال بعنوان 50 درصد بند فوق العاده ویژه به حکم کادر درمان اضافه شده است. در حالیکه برای فرهنگیان بین 10 تا 20 درصد به عنوان فوق العاده ویژه به حکم اضافه شده است.

پیگیری فوق العاده ویژه فرهنگیان

هفته گذشته برخی از اخبار غیر رسمی درباره نامه وزیر آموزش پرورش به سازمان برنامه و بودجه برای اهمال کامل فوق العاده ویژه معلمان است. در این میان پس از اعتراضات فرهنگیان به عدم اعمال کامل فوق العاده ویژه، دستگاه هایی نظیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، وزارت کشور و.. با ارسال درخواست هایی به سازمان برنامه و بودجه و دفتر رییس جمهوری خواهان اعمال کامل فوق العاده ویژه برای کارمندان خود شده اند. این در حالی است که چند روزپیش حاجی میرزایی گفته بود تا به امروز مصوبه ای که اجازه این میزان پرداخت به تمام کارکنان دولت داده گردد صادر نشده است. چرا که در قانون پیش بینی شده است که فوق العاده ویژه تا سقف 50 درصد قابل پرداخت است . بر اساس مصوبه موجود اجاره بین 9 تا 21 درصد پرداخت فوق العاده ویژه به فرهنگیان داده شده است. در واقع به گفته او تا به امروز مجوزی برای پرداخت 50 درصد نداریم و دولت در اینباره مصوبه صادر نکرده و منابعی اختصاص نیافته است. . صحبت های وزیر اموزش و پرورش در شرایطی است که پیشتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و و بودجه بیان کرده بود که منابع اعمال فوق العاده ویژه 50 درصد به وزاراتخانه پرداخت شده است و از وزیر آموزش و پرورش خواست آن را اجرا کند.

معلمان می گویند در احکام جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان باید 50 درصد اعمال می شد. آنها تا به امروز اقدامات بسیاری برای پیگیری اهمال فوق العاده ویژه 50 درصدی را انجام داده اند از ارسال نامه به روسای سازمان اداری و استخدامی و دیوان عدالت اداری تا راه اندازی کارزاری. با این حال تا به امروز نتیجه مثبتی عاید آنها نشده است

بر اساس اعلام فرهنگیان فوق العاده ویژه معلمان در احکام 1400 بر اساس سابقه، رتبه و تمام وقت بودن معلمان بین صفر تا 37 درصد متغیر است. به طوری که برای هیچ کدام از فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش فوق العاده ویژه 50 درصدی اعمال نشده و فوق العاده های فعلی در احکام برحسب رتبه و تمام وقت بودن محاسبه شده در حالی که باید مانند سایر ارگان ها برای همه از بدو استخدام وبدون در نظر دریافت کار اضافی(تمام وقت) اعمال گردد.

درصد های فوق العاده ویژه در حکم معلمان با توجه به رتبه و مقطع و تمام وقت بودن به توضیح زیر می باشد:

زیر 2 سال سابقه 0درصد

زیر 2 سال سابقه وتمام وقت 17/5 درصد

رتبه 1 مقطع ابتدایی 10 درصد

رتبه 1 مقطع متوسطه 9 درصد

رتبه 1 با تمام وقت 26/5 درصد

رتبه 2 مقطع ابتدایی 12 درصد

رتبه 2 مقطع متوسطه 11 درصد

رتبه 2 با تمام وقت 28/5 درصد

رتبه 3 مقطع ابتدایی 15 درصد

رتبه 3 مقطع متوسطه 14 درصد

رتبه 3 با تمام وقت 31/5 درصد

رتبه 4 مقطع ابتدایی 18 درصد

رتبه 4 مقطع متوسطه 17 درصد

رتبه 4 تمام وقت 34/5 درصد

رتبه 5 مقطع ابتدایی 21 درصد

رتبه 5 مقطع متوسطه 20 درصد

رتبه 5 تمام وقت 37/5 درصد

ماجرای اجرای ناقص فوق العاده ویژه فرهنگیان چیست؟

پس از انتشار احکام جدید معلمان آنها به اجرای ناقص فوق العاده فرهنگیان اعتراض دارند. به اعتقاد آنها فوق العاده ویژه معلمان باید 50 درصد محاسبه گردد اما 20 درصد و کمتر از آن محاسبه شده است. این در شرایطی است که به گفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش افزایش 50 درصد در اسفند 98 برای همه فرهنگیان اعمال شد و اگر کسی فکر می نماید در موردش اعمال نشده است، مراجعه کند. هیچکس حقوقش کم نشده است و اگر کسی حقوقش کم شده، اعلام کند؛ اما امکان ندارد در سراسر کشور، حقوق کسی کم شده باشد و همه احکام حقوقی شان را دریافت کردند.

فوق العاده ویژه معلمان در حالی نزدیک 20 درصد در احکام 1400 اعمال شده که بر اساس فصل دهم قانون خدمات کشوری باید 50 درصد اعمال می شد. این در شرایطی است که فرهنگیان پیگیر اجرای رتبه بندی معلمان نیز هستند. معلمان می گویند تنها عاملی که باعث اختلاف شدید حقوق معلم ها با ارگان های دیگر شده است همین موضوع فوق العاده ویژه است که آموزش و پرورش منابع آن را در ازای اضافه کار به معلمان تمام وقت پرداخت می نمایند.

این در شرایطی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه از تامین اعتبار فوق العاده ویژه 50 درصدی معلمان خبر داده و وزیر آموزش و پرورش هم خواسته است این وظیفه را انجام دهد. با این حال چند روز پیش محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توئیتر در پاسخ به اعتراض معلمان درباره فوق العاده ویژه پاسخ داده است در حال رایزنی با دیوان عدالت اداری هستیم و گشایش هایی هم حاصل شده است.معلمان به ویژه معلمان با سابقه کمتر پیگیر اجرای فوق العاده ویژه هستند و دلیل آن هم است اجرای آن احتیاج به هیچ مجوزی به جز مجوز خود دولت ندارد. در حالی که رتبه بندی معلمان پس تصویب در مجلس بر اساس رتبه معلمان شامل رتبه های پایه،ارشد،خبره و عالی حرفه ای انجام می گردد.

طی چند روز گذشته فرهنگیان اقدام به ارسال نامه ای به محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری کرده اند. در بخشی از این نامه آمده است: مشکل جدیدی که اموزش و پرورش برای کلیه معلمان ایجاد نموده است انست که تعدادی از معلمان را تحت عنوان معلم تمام وقت به شرط اضافه تدریس 6 ساعتی در هر هفته به خدمت گرفته است و در مقابل این تدریس اضافی به جای انکه حق اتدریس به انها پرداخت نماید 17.5 درصد از فوق العاده ویژه را به انها می داد و به همین دلیل اموز ش و پرورش با این بهانه که 17.5 درصد از فوق العاده ویژه مخصوص معلمان تمام وقت است همه معلمان را از سقف 50 درصدی فوق العاده ویژه محروم نمودند و به رتبه های 5 تنها 20 درصد از این 50 درصد افزایش را پرداخت کرده و برخی از معلمان این مبلغ افزایش تا ده درصد نیز کاهش یافته است. برخی از معلمان می گویند مبلغ فوق العاده ویژه بیشتر از رتبه بندی است. با اعمال رتبه بندی حداکثر یک میلیون به حقوق معلمان اضافه می گردد اما با فوق العاده ویژه 50 درصدی بالای دو میلیون به حقوق آنها اضافه می نماید. آنها معتقدند هم رییس برنامه و بودجه و هم تعدادی از نمایندگان و هم خود دولت در جریان اجرای ناقص فوق العاده ویژه معلمان بودند اما عملا کاری نکردند تا حق معلمان پایمال شد. چند روز پیش نوبخت بیان کرده بود که منابع اعمال فوق العاده ویژه 50 درصد پرداخت شده است.

فوق العاده ویژه چیست؟

فوق العاده ویژه چیست؟ در پاسخ باید گفت :فوق العاده ویژه 50 درصد یعنی مجموع حق شغل، حق شاغل، فوق العاده شغل، سختی کار، بند الف، بند و حق مدیریت ضرب در 50 درصد یا نیم است که مبلغ قابل توجهی می گردد. در احکام جدید برقراری فوق العاده ویژه 50 درصدی معلمان آموزش و پرورش به صورت ناقص بین صفر تا بیست درصد اجرا شده و دیوان عدالت اداری این موضوع را تایید کرده است. این موضوع باعث شده تا معلمان پیگیر اجرای کامل فوق العاده شغل شوند و از دولت خواسته اند که با پیگیری این موضوع و مشمول شدن تمامی معلمان به فوق العاده ویژه پنجاه درصدی خاطره ای خوش از دولت دوازدهم برای معلمان برجا بگذارند. پرداخت ناقص فوق العاده شغل در حالی است که چندی پیش محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامیش بیان کرد منابع لازم برای پرداخت فوق العاده ویژه 50 درصدی معلمان را اختصاص داده اما از اینکه چرا آموزش و پرورش آن را اعمال نکرده، اطلاعی ندارد. معلمان می گویند تا پیش از این تصور می شد منابع اقتصادی کافی وجود ندارد، اما با این صحبت نوبخت معلمان به دنبال پاسخ این سوالند که چرا با وجود اینکه منابع اقتصادی وجود دارد اما وزارتخانه آن را در احکام درج نکرده است. معلمان معتقدند وزارت آموزش و پرورش فوق العاده ویژه را از 9% تا 21% با شرایط عجیب و غریب جیره بندی کرده است

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14620

به "درصد های فوق العاده ویژه در حکم معلمان ، ماجرای اجرای ناقص فوق العاده ویژه فرهنگیان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصد های فوق العاده ویژه در حکم معلمان ، ماجرای اجرای ناقص فوق العاده ویژه فرهنگیان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید