دولت آمریکا تحریم های هواوی را کاهش می دهد

به گزارش اکسپرس بلاگ، هواوی برای تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در دنیا کوشش های زیادی کرد و قرار بود به این هدف طی یک دوره پنج ساله دست یابد. اما درست قبل از اینکه هواوی بتواند از سامسونگ و اپل در این حوزه پیشی بگیرد، ایالات متحده آمریکا وارد عمل شد و هواوی را در فهرست سیاه خود داد. این امر مانع از دسترسی این شرکت به زنجیره تامین ایالات متحده آمریکا از جمله سرویس های گوگل شد. اکنون اما ظاهراً دولت آمریکا تصمیم گرفته با هدف حفظ رهبری خود در مشخص استانداردهای بین المللی، محدودیت های ارائه فناوری های مهم به شرکت های این فهرست را کاهش دهد.

دولت آمریکا تحریم های هواوی را کاهش می دهد

دقیقاً یک سال بعد از اعمال تحریم علیه این شرکت، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا قوانین صادرات این کشور را تغییر داد تا بدین ترتیب هواوی نتواند از نوترین تراشه های روز جهان بهره ببرد. در نتیجه، آخرین دو سری پرچم دار هواوی (سری P50 سال گذشته و سری میت 50 که اخیراً رونمایی شده است) از نسخه های 4G تراشه های پرچم دار اسنپدراگون کوالکام استفاده می نمایند.

بر اساس گزارش نو بلومبرگ، اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده، از وضع قانون نوی خبر داده است که طبق آن، زمانی که سازمان ها درباره استانداردها بحث و تصمیم گیری می نمایند، شرکت های آمریکایی می توانند بعضی از فناوری های سطح پایین را به شرکت های تحریم شده ای نظیر هواوی ارائه دهند.

وزارت بازرگانی دولت آمریکا اعلام نموده که تحریم هواوی باعث شده تا مشارکت شرکت های آمریکایی در فعالیت های مربوط به معین استاندارد بسیار کمتر از گذشته گردد. این موضوع در حقیقت به دولت چین که به عنوان یک تهدید علیه امنیت ملی آمریکا تلقی می گردد، فزونی هایی نسبت به شرکت های آمریکایی می دهد.

آلن استیوز معاون وزیر بازرگانی آمریکا در بخش صنعت و امنیت در این رابطه شرح می دهد: سرمایه گذاران آمریکایی باید در سازمان های بین المللیِ معین نماینده استانداردها مشارکت نمایند؛ به خصوص در زمان معین بعضی از استانداردهایی که اهمیت زیادی برای امنیت ملی دارند. اما برای اینکه این شرکت های آمریکایی مجبور نباشند هر بار برای ارائه بعضی فناوری به شرکت های تحریم شده در خواست مجوز نمایند، وزارت بازرگانی محدودیت های اشتراک گذاری فناوری با شرکت های فهرست سیاه مانند هواوی را کاهش می دهد.

دولت ایالات متحده آمریکا نمی خواهد جایگاه خود را در معین استانداردهای بین المللی از دست بدهد و یکی از راه های اطمینان از عدم تحقق این امر این است که اجازه دهند شرکت های تحریم شده به فناوری های مورد احتیاج دسترسی داشته باشند. وزارت بازرگانی این کشور هنوز فهرستی از فناوری هایی که به این شرکت ها ارائه می گردد، را منتشر ننموده است. آلن استیوز در ادامه بیان نموده که این قانون نو جایگاه دولت آمریکا در معین استانداردهای بین المللی حفظ خواهد نمود.

دولت آمریکا هواوی را وابسته به دولت چین می داند و از این شرکت به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی یاد می نماید. اگرچه تحریم ها ضرر های زیادی به هواوی زده، اما این شرکت ثابت نموده که توانایی دور زدن بعضی محدودیت های دولت ایالات متحده آمریکا را دارد. برای مثال این شرکت بدون توانایی استفاده از سرویس های گوگل، سیستم عامل HarmonyOS خود را توسعه داده که اکنون نسل سوم آن به کاربران عرضه شده است. این شرکت بعلاوه مجبور به توسعه سرویس های موبایلی هواوی (HMS) شد که اکنون بیش از 700 میلیون کاربر از آن استفاده می نمایند.

باید دید این قانون نو می تواند به هواوی برای رسیدن به اهدافش در آینده نزدیک یاری کند یا نه.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 25020

به "دولت آمریکا تحریم های هواوی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا تحریم های هواوی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید