دیدار استقلال و الاهلی کلید صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال با تاکید بر حساس و سرنوشت ساز بودن دیدار این تیم مقابل الاهلی در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، به بازیکنان این تیم توصیه کرد برتری 5 گله در بازی رفت مقابل الاهلی را فراموش کنند.

دیدار استقلال و الاهلی کلید صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است

هادی شکوری در گفت وگو با پانا، با اشاره به تساوی استقلال مقابل الدحیل قطر در بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: فکر می کنم بازی برگشت استقلال خیلی منطقی تر از بازی رفت با الدحیل بود، چون شناخت خوبی از حریف پیدا کرده بودند و توانستند عملکرد قابل قبول تری را از خود به نمایش بگذارند. حق استقلال در این بازی پیروزی بود. همه دیدند که چقدر این تیم متحول شده و توانست تیم قدرتمند الدحیل را تحت تاثیر قرار دهد. از قلم نیاندازید که تیم حریف ستاره های زیادی از کشورهای مختلف در ترکیب داشت و این کار را سخت کرده بود. بقیه بازیکنانشان هم ملی پوش هستند و جزو نفرات خوب این لیگ به شمار می فرایند. اما تیم ما توانست خیلی خوب و منطقی مقابل این تیم صف آرایی کند و امتیاز بگیرد.

وی ادامه داد: در بازی رفت معتقدم وقتی شناختی از حریف به آن صورت نداریم باید منطقی تر و متمرکزتر بازی می کردیم. از لحاظ امتیازی هم قبل از رویارویی با الدحیل جلو بودیم و می توانستیم بی محابا بازی نکنیم و حداقل یک امتیاز بگیریم تا حریف از ما پیش نیافتد. در بازی برگشت چون شناخت ها بیشتر شده بود و تیم ها همدیگر را خوب آنالیز کرده بودند، کار کمی بهتر و منطقی تر پیش رفت و تیم ها برای بردن به آب و آتش نزدند.

مدافع اسبق استقلال تهران شرح داد: بازی رفت ما با الدحیل از لحاظ فنی کیفیت بالایی داشت و می شد حتی برنده خارج شویم اما گاهی اوقات اشتباهات باعث شد تا تیم حریف از آنها سود ببرد. بعضی وقت ها واقعا نمی شود ایراد گرفت، کیفیت بازیکنان خیلی اهمیت دارد. آن شکست مقابل الدحیل را نمی توان روی ضعف بازیکنان استقلال دانست. گاهی کیفیت بازیکنان و تیم مقابل این قدر بالاتر است که چاره ای جز تسلیم شدن ندارید. این تیم هم تمام تلاش خودش را در بازی رفت انجام داد تا برنده شود اما دیدید که یک بازیکن آنها توانست از فرصت ها سود ببرد و هت تریک کند.

هادی شکوری نقش فراز کمالوند را در استقلال کنونی موثر خواند و گفت: فراز یکی از مربیان با سابقه و با دانش فوتبال ایران است این موضوع را همه فوتبالی ها و اهل فن می دانند و تاثیرش را در کیفیت استقلال می بینیم. موضع گیری پیشکسوتان استقلال علیه او را درک نمی کنم. متاسفانه این یکی از ضعف های فوتبال ایران است که می گویند چون فلانی در این تیم بازی نکرده و استقلالی نیست، نباید در این تیم مربیگری کند. فراز کمالوند دارد با تلاش زیاد کیفیت تیم را بالا می برد. وقتی چنین کسی این کار را می کند همه باید حمایت کنند و به او بها بدهند تا با انگیزه کار کند. مهم موفقیت استقلال است و همه باید در هر جایی هستند کمک کنند تا این تلاش ها به ثمر بنشیند.

وی در خصوص شایعه جدایی کمالوند از این تیم و پذیرفتن هدایت تیم سایپا افزود: نمی دانم این مسئله صحت دارد یا نه. اما اگر چنین موضوعی وجود داشته باشد، باشگاه استقلال نباید اجازه جدایی فراز را بدهد چون قطعا ضرر می کند. تیم روی فرایند خوبی قرار گرفته و باید کمک کنند تا او بماند. به هرحال هنوز اتفاقی رخ نداده و امیدوارم که اگر خواستند کمالوند را به سایپا ببرند، اجازه ندهند او برود.

پیشکسوت استقلال شرح داد: استقلال در ادامه بازی های لیگ قهرمانان آسیا کار سختی در پیش دارد اما این شانس را دارد تا به دور بعد صعود کند. دشواری این سطح از بازی ها بخاطر این است که نباید به راحتی مقابل حریفان که رقابت مستقیم تان برای صعود هستند، امتیاز از دست بدهید. استقلال شانس بالایی دارد و امیدوارم این اتفاق بیافتد. درست است که داوری ها قوی نیست و جاهایی حق استقلال خورده شد اما این قدر باید توانایی و کیفیت فنی خود را بالا ببریم که روزی به همان قدرت اول آسیا تبدیل شویم به گونه ای که حتی شرایط داوری هم در نتایج تاثیر نداشته باشد.

شکوری درباره رویارویی استقلال و الاهلی در هفته پنجم رقابت ها گفت: تیم الاهلی عربستان تیم خیلی خوبی است و قطعا این بازی کلید صعود هر دو تیم می تواند باشد. شاید تیم حریف یک سری برنامه ریزی هایی برای خودش کرده که ما بی اطلاع باشیم. تیم های عربی هزینه های هنگفتی می کنند تا در مسابقات آسیایی بتوانند نتیجه بگیرند. این قدر این دیدارها برایشان اهمیت دارد که وقتی نتیجه نمی گیرند، سرمربیان خودشان را بی پروا اخراج می کنند.

پیشکسوت استقلال تهران در خاتمه گفت: آنها برنامه ریزی خوبی دارند و نباید اصلا تصور کنیم که چون در بازی رفت 5 گل به این تیم زدیم، بازهم برنده خواهیم بود. برای شکست دادن الاهلی باید با برنامه و هوشیار بازی کنیم و کمتر به حریف موقعیت بدهیم. بازیکنانی در این تیم هستند که بتوانند از اشتباهاتمان به بهترین شکل ممکن سود ببرند. اگر تمرکز داشته باشیم، از لحاظ فنی بهتر و باکیفیت تر از الاهلی هستیم و می توانیم 3 امتیاز را بگیریم.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14637

به "دیدار استقلال و الاهلی کلید صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار استقلال و الاهلی کلید صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید