راه اندازی دوباره سرویس انتقال پول واتس اپ در برزیل

به گزارش اکسپرس بلاگ، فیس بوک سرویس انتقال پول میان کاربران عادی پیغام رسان واتس اپ در برزیل را که حدود یک سال پیش توسط بانک مرکزی این کشور مسدود شده بود، مجددا راه اندازی کرد.

راه اندازی دوباره سرویس انتقال پول واتس اپ در برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

برزیل دومین کشوری است که واتس اپ سرویس انتقال پول را در آنجا راه اندازی می نماید. در هند که بزرگترین بازار واتس اپ با 400 میلیون کاربر است، راه اندازی خدمات اقتصادی در نوامبر مجوز گرفت.

کاربران واتس اپ در برزیل که شمار آنها به 120 میلیون نفر می رسد، می توانند با استفاده از کارت بدهی یا کارتهای قابل شارژ حداکثر پنج هزار رئال پول را ماهانه بدون پرداخت کارمزد به وسیله این پیغام رسان ارسال نمایند. سقف روزانه انتقال پول در این سرویس 1000 رئال است و هر کاربر بیش از 20 تراکنش در روز نمی تواند انجام دهد.

متیو ایدما، مدیر عملیاتی واتس اپ در این باره گفت: قابلیت جدید به صورت تدریجی عرضه می گردد. از امروز شمار محدودی از کاربران ابزار پرداخت پول در این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد و اجازه خواهند یافت کاربران جدید را دعوت نمایند.

واتس اپ در ژوئن سرویسهای پرداخت پول را در برزیل راه اندازی نموده بود اما بانک مرکزی این کشور چند روز بعد از شروع فعالیت این سرویس، آن را مسدود و اعلام نموده بود از نظر رقابت به سیستمهای پرداخت فعلی برزیل آسیب می زند.

بانک مرکزی برزیل علاوه بر بازبینی شبکه پرداخت پیشنهادی فیس بوک، خواهان معین شدن این غول فناوری به عنوان یک شرکت خدمات اقتصادی در برزیل شد و در نتیجه فیس بوک واحد جدیدی را با عنوان فیس بوک پاگامنتوس دو برزیل ایجاد کرد که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می نماید. اما بانک مرکزی هنوز برای امکان انتقال پول بین بازرگانان در واتس اپ چراغ سبز نشان نداده است. چنین خدماتی به منزله یک منبع جدید درآمد برای واتس اپ خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، مذاکرات با بانک مرکزی برزیل ادامه دارد و فیس بوک انتظار دارد سرویس پرداخت بازرگانی سال جاری راه اندازی گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14279

به "راه اندازی دوباره سرویس انتقال پول واتس اپ در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دوباره سرویس انتقال پول واتس اپ در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید