وان پلاس 10 پرو یا هواوی پی 50 پرو

به گزارش اکسپرس بلاگ، شرکت هواوی پرچمداران جدیدی را روانه بازار نموده است. در اینجا به مقایسه یکی از این پرچمداران با پرچمدار محبوب شرکت وان پلاس می پردازیم تا معین گردد که آیا هواوی توان رقابت با این شرکت را دارد یا نه.

وان پلاس 10 پرو یا هواوی پی 50 پرو

به گزراش خبرنگاران، بسیاری از کاربران انتظار نداشتند که شرکت هواوی با دو پرچمدار نو به بازار اروپا بازگردد. اما اکنون این شرکت توانسته گوشی پرچمدار Huawei P50 Pro و گوشی تاشو P50 Pocket را عرضه کند.

شرکت هواوی کوشش خود را افزایش داد و ممنوعیت استفاده از خدمات گوگل و قطعات 5G مانع از راه اندازی نسل دیگری از پرچمداران این شرکت نشد. گوشی پرچمدار هواوی P50 Pro از نظر مشخصات از پیشرفته ترین گوشی های بازار است و اگر عدم دسترسی به اتصال 5G را کنار بگذاریم، دست کمی از گران قیمت ترین پرچمداران موجود در بازار ندارد. به همین علت است که در این جا قصد داریم این مدل پرچمدار را با قدرتمندترین پرچمدار چینی عرضه شده در سال 2022 مقایسه کنیم. در این گزارش تفاوت ها، مزایا و معایب دو گشوی پرچمدار Huawei P50 Pro و OnePlus 10 Pro به طور کامل آنالیز خواهد شد. پیش از آغاز این مقایسه، مشخصات کامل این دو پرچمدار در جدول زیر خلاصه شده است.

طراحی

پرچمدار Huawei P50 Pro با داشتن ماژول های دوربین دایره ای، طراحی خاص و جذابی دارد. این گوشی با داشتن صفحه نمایش خمیده در کناره ها، نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری نسبت به پرچمدار OnePlus 10 Pro دارد. این دستگاه به لطف نمایشگر کمی کوچکتر و حاشیه های فوق العاده باریک، جمع و جورتر از گوشی وان پلاس پرو 10 است. هر دو گوشی با پشت شیشه ای و فریم آلومینیومی ساخته شده اند، اما گوشی هوشمند Huawei P50 Pro گواهی IP68 را نیز داراست. به این ترتیب این گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار می باشد. این در حالی است که پرچمدار OnePlus هیچ گونه قابلیتی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار ندارد.

صفحه نمایش

اگر در پی پیشرفته ترین صفحه نمایش هستید، پس باید بدون درنگ سراغ OnePlus 10 Pro بروید. این گوشی دارای یک پنل AMOLED با فناوری نو LTPO 2.0 است که نرخ تازه سازی تطبیقی از 1 تا 120 هرتز را فراهم می نماید. این نرخ تطبیقی یاری می نماید که مصرف انرژی بسیار پایین برای دستگاه امکان پذیر گردد. نمایشگر این پرچمدار می تواند تا یک میلیارد رنگ را نشان دهد و وضوح تصویر 3216 در 1440 پیکسلی Quad HD را داراست که بالاتر از پرچمدار هواوی است. این نمایشگر بعلاوه دارای گواهی HDR10+ می باشد. در نقطه مقابل، گوشی هوشمند Huawei P50 Pro دارای یک صفحه نمایش OLED است که به مانند رقیب از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می نماید، اما از سوی دیگر فاقد نرخ تازه سازی تطبیقی است و با وضوح تصویر 2700 در 1228 پیکسل Full HD + عرضه می گردد. با مقایسه این مشخصات واضح است که پرچمدار OnePlus نمایشگر بهتری را ارائه می دهد. باید اضافه کنیم که هر دو گوشی دارای اسپیکر های استریو و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز هستند.

سخت افزار و نرم افزار

باید گفت که گوشی OnePlus 10 Pro در بخش سخت افزار نیز پیروز این رقابت است. حتی اگر عدم وجود اتصال 5G در پرچمدار هواوی را نیز در نظر نگیریم، باز هم پرچمدار وان پلاس در جایگاه رجحان قرار می گیرد، زیرا چیپست بهتری دارد. رجحانن پردازنده شرکت معتبر کوالکام، یعنی چیپست پیشرفته هشت هسته ای اسنپدراگون 8 نسل 1، که با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز کار می نماید، در پرچمدار وان پلاس استفاده شده است. اما در گوشی Huawei P50 Pro، بسته به بازار عرضه، تراشه های Kirin 9000 یا Snapdragon 888 به کار رفته است. این دو تراشه، تراشه های پرچمدار سال 2021 بودند و از کیفیت بالایی برخوردارند، اما نسبت به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در سطح پایین تری رتبه بندی می شوند. تنها مزیت Huawei P50 Pro در این بخش فضای ذخیره سازی بیشتر آن است که به حداکثر 512 گیگابایت نیز می رسد. این پرچمدار جهت افزایش حافظه، به یک درگاه برای کارت های حافظه نانو نیز مجهز شده است. یکی از نقاط ضعف Huawei P50 Pro در بخش نرم افزاری عدم دسترسی این گوشی به خدمات Google Mobile از جمله Play Store است. شرکت هواوی برای جبران این کمبود خدمات موبایل Huawei را جایگزین نموده است.

دوربین

برنده بخش دوربین بدون تردید Huawei P50 Pro است. علاقه مندان به عکاسی از سیستم دوربین های این گوشی کاملا راضی خواهند بود. بنچمارک DxOMark که به طور تخصصی دوربین ها را مورد آنالیز قرار می دهد، این گوشی هوشمند را به عنوان برترین پرچمدار اندروید برای عکاسی با موبایل معرفی نموده است. این پرچمدار دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک لیزری و قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر) است. دوربین دوم این گوشی یک سنسور پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابر و قابلیت OIS می باشد. دوربین سوم نیز یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی و چهارمی یک سنسور تک رنگ 40 مگاپیکسلی است. با این حال، باید اضافه کنیم که گوشی هوشمند OnePlus 10 Pro نیز دوربین های سطح بالایی دارد. رجحان پرچمدار وان پلاس در داشتن سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض است که به مراتب بهتر از مشابه 13 مگاپیکسلی رقیب می باشد.

باتری

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی OnePlus 10 Pro بزرگتر از رقیب است و با توجه به نرخ تازه سازی تطبیقی نمایشگر، این دستگاه می تواند به طور معمول عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. این باتری با توان 80 واتی شارژ می گردد که سریع تر از شارژ 66 واتی هواوی پی 50 پرو است، اما با توجه به کوچکتر بودن باتری پرچمدار هواوی، احتمالا این دستگاه زودتر به شارژ کامل می رسد.

قیمت

به عنوان آخرین ویژگی به مقایسه قیمت دو دستگاه می پردازیم. گوشی Huawei P50 Pro در سطح جهانی 1199 یورو برابر با 1065 دلار قیمت دارد. این در حالی است که قیمت گوشی OnePlus 10 Pro از 650 یورو برابر 732 دلار آغاز می گردد. البته این گوشی هنوز در بازار جهانی موجود نیست.

جمع بندی

در سرانجام درباره گوشی پرچمدار OnePlus 10 Pro می توان گفت که دارای مزیت های زیادی از جمله قابلیت 5G، صفحه نمایش بهتر، سخت افزار برتر، خدمات گوگل و باتری بزرگتر می باشد. مهمترین نقطه ضعف این دستگاه ضد آب نبودن آن است. در نقطه مقابل گوشی پرچمدار هواوی پی 50 پرو ضدآب است، دوربین های شگفت انگیز دارد و به فضای ذخیره سازی قابل افزایش مجهز است. نقطه ضعف بزرگ این گوشی نداشتن قابلیت 5G است.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که پرچمدار OnePlus 10 Pro برنده این مقایسه است. احتمالا تنها کاربرانی که در پی برترین دوربین موجود در بازار هستند، پرچمدار هواوی را انتخاب می نمایند.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20618

به "وان پلاس 10 پرو یا هواوی پی 50 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 10 پرو یا هواوی پی 50 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید