راه اندازی 3 مگاوات نیروگاه خورشیدی در مرکز

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر دفتر نظارت بر مولد های مقیاس کوچک، فراوری پراکنده و انرژی های نو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از راه اندازی 3 مگاوات ظرفیت نیروگاهی سامانه های خورشیدی در شهر تهران اطلاع داد.

راه اندازی 3 مگاوات نیروگاه خورشیدی در مرکز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، آقای نقی اکبرپور مدیر دفتر نظارت بر مولد های مقیاس کوچک، فراوری پراکنده و انرژی های نو این شرکت، از نصب و راه اندازی 3 مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی اطلاع داد و گفت: توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بهره برداری از یک و نیم مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در دست اقدام است.

اکبرپور بر کوشش کارشناسان این حوزه و همراهی سازمان های دولتی و نهاد های عمومی اشاره نمود و اذعان داشت ظرفیت سامانه های خورشیدی نصب شده در سازمان های دولتی و نهاد های عمومی غیردولتی مرکز، در حدود 2 مگاوات است که در این میان بانک ملی و شهرداری تهران بیشترین ظرفیت نصب شده را به خود اختصاص داده اند.

مدیر دفتر نظارت بر مولد های مقیاس کوچک، فراوری پراکنده و انرژی های نو در ادامه گفت: از نیروگاه های خورشیدی نصب شده در سال گذشته 4 هزار مگاوات ساعت، انرژی فراوری شده است که این اندازه انرژی، معادل صرفه جویی در 6 هزار و 86 بشکه نفت خام بوده است.

وی بعلاوه این رقم را معادل جلوگیری از انتشار 2 هزار و 617 تن گاز دی اکسیدکربن و منافع حاصل را معادل کاشت بیش از 60 هزار اصله درخت 10 ساله دانست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 19628

به "راه اندازی 3 مگاوات نیروگاه خورشیدی در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 3 مگاوات نیروگاه خورشیدی در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید