رشد شش برابری اقتصاد دیجیتال آفریقا تا سال 2050

به گزارش اکسپرس بلاگ، پیش بینی می گردد اقتصاد اینترنتی آفریقا تا 2050 به 712 میلیارد دلار برسد و 8.5 درصد از فراوری ناخالص داخلی آفریقا را در اختیار داشته باشد.

رشد شش برابری اقتصاد دیجیتال آفریقا تا سال 2050

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از راشاتودی، اقتصاد اینترنتی آفریقا در آینده نزدیک رشد چشمگیری خواهد داشت و فراوری ناخالص داخلی این قاره طی سه دهه آینده از 700 میلیارد دلار می گذرد.

طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط گوگل و شرکت اقتصادی بین المللی (IFC)، ظرفیت اقتصاد اینترنتی آفریقا که شامل بخش هایی مانند تجارت الکترونیک، لجستیک الکترونیکی، فناوری آموزشی، فناوری اقتصادی و فناوری بهداشتی می گردد، یکی از بزرگترین فرصت های سرمایه گذاری است که طی دهه گذشته از آن غفلت شده است.

تحقیقات نشان می دهد این بخش تا 2025 به 180 میلیارد دلار می رسد و 5.2 درصد فراوری ناخالص داخلی قاره آفریقا را تشکیل می دهد. پیش بینی می گردد ظرفیت این بخش تا 2050 به 712 میلیارد دلار برسد و 8.5 درصد از فراوری ناخالص داخلی آفریقا را در اختیار داشته باشد.

این بدان معناست که اقتصاد دیجیتال آفریقا به خاطر افزایش دسترسی به اینترنت با کیفیت تر و سریع تر، افزایش سریع جمعیت و توسعه استعدادهای فناوری، طی 30 سال آینده بیش از 6 برابر می گردد. این رقم 25 برابر بیشتر از سطح 2012 است. ظرفیت اقتصاد دیجیتال در آن موقع به سختی به 30 میلیارد دلار می رسید.

به نظر نمی رسد همه گیری ویروس کرونا تاثیری بر توسعه این بخش در آفریقا داشته باشد چون اقتصاد اینترنتی این قاره مقاومت گسترده ای از خود نشان داده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8669

به "رشد شش برابری اقتصاد دیجیتال آفریقا تا سال 2050" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد شش برابری اقتصاد دیجیتال آفریقا تا سال 2050"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید