روایت خاطرات عملیات های مهم دفاع مقدس برای انگلیس و عرب زبان ها

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: ترجمه عربی و انگلیسی کتاب نونی صفر خاطرات حسن شکری از حضور در عملیات های والفجر 8، کربلای 1 و عملیات تکمیلی کربلای 5 از سوی موسسه فرهنگی و هنری روایت برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می گردد.

روایت خاطرات عملیات های مهم دفاع مقدس برای انگلیس و عرب زبان ها

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، موسسه فرهنگی و هنری روایت(لشکر 27 بعثت) ترجمه انگلیسی و عربی کتاب نونی صفر را برای عرضه در بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران در دست انتشار دارد.

نونی صفر، خاطرات حسن شکری، رزمنده ایرانی از ایام حضور در جبهه های جنگ ایران وعراق است. این کتاب در 4 بخش سه راهی نمک ، سنگ شکن، نونی صفر و صخره های عقیق نگارش شده است و در فصل پایانی عکس ها، اسناد و نقشه هایی از عملیات ها و وقایع روایت شده نیز آمده است.

این کتاب در 294 صفحه تهیه و تدوین شده است که در آن نویسنده به بیان خاطرات خود از حضور در عملیات های والفجر 8(سه راه نمک)، کربلا یک(سنگ شکن)، عملیات تکمیلی کربلای 5(نونی صفر) پرداخته شده است.

سیدحسن شکری، از بچه های گردان حبیب بن مظاهر بوده است و نام کتابش را هم به نام یکی از همین عملیات ها نونی صفر گذاشته است. در کتاب به طور مفصل و جزبه جز به شرح سه عملیات پرداخته می گردد. ابتدا به عملیات والفجر 8 می پردازد عملیات والفجر 8 در ساعت 10 شب 2 بهمن ماه 1364 با رمز مقدس صدیقه کبری شروع می گردد. این عملیات 99 روز به طول می انجامد و در پایان به پیروزی ایرانی ها منجر می گردد. فاو به تصرف در می آید و بزرگ ترین ضربه را به عراق در طول 8 سال دفاع مقدس وارد می نماید. در ادامه، عملیات کربلای 1 (سنگ شکن) را شرح می دهد. این عملیات برای باز پس گیری مهران در تاریخ 9 تیر ماه 1365 با رمز اباالفضل العباس (ع) شروع می گردد. رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در این عملیات نیز نتیجه می دهد و با دادن تعداد مجروح و شهید مهران بازپس گرفته می گردد.

قسمت پایانی کتاب به عملیات تکمیلی کربلای 5 (نونی صفر) پرداخته است. این عملیات در 1 اسفند 1365 با رمز یا فاطمه الزهرا(س) برای تصرف کانال نونی صفر که تا به امروز چند گردان برای تصاحب آن متلاشی شده بودند، شروع می گردد.

رهبر معظم انقلاب بر کتاب نونی صفر نیز تقریظی به شرح ذیل نگاشته اند: این نیز از جمله سندهای دقیق دوران دفاع مقدس است که باید از نویسنده آن بسیار متشکر بود. صفا و معنویت در این کتاب موج می زند.

ترجمه عربی و انگلیسی کتاب نونی صفر در دو مجلد از سوی موسسه فرهنگی و هنری روایت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می گردد، هم چنین این دو کتاب در کنار سایر آثار ترجمه شده دفاع مقدس قرار است با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات در خارج از کشور توزیع گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 591

به "روایت خاطرات عملیات های مهم دفاع مقدس برای انگلیس و عرب زبان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت خاطرات عملیات های مهم دفاع مقدس برای انگلیس و عرب زبان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید