زنجبیل و کاهش درد خانم ها

به گزارش اکسپرس بلاگ، نتایج تحقیقات اخیر نشان می د هد: کپسول زنجبیل در بهبود درد د یسمنوره اولیه مانند اسید فولیک و ایبوبروفن عمل می کند. این مطالعه با هد ف مقایسه میزان اثربخشی کپسول زنجبیل با داروهای شناخته شده در درمان د یسمنوره اولیه، مفنامیک اسید و ایبوبروفن از طریق گیتی از گلی پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید

زنجبیل و کاهش درد خانم ها

زنجبیل و کاهش درد خانم ها

نتایج تحقیقات اخیر نشان می د هد: کپسول زنجبیل در بهبود درد د یسمنوره اولیه مانند اسید فولیک و ایبوبروفن عمل می کند. این مطالعه با هد ف مقایسه مقدار اثربخشی کپسول زنجبیل با داروهای شناخته شده در درمان د یسمنوره اولیه، مفنامیک اسید و ایبوبروفن به وسیله گیتی از گلی پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از همکارانش انجام شده است.

تحقیق از نوع کارآزمایی بر روی 150 دانشجو با سابقه دیسمنوره اولیه انجام شد. نمونه ها از نظر شدت دیسمنوره مشابه سازی شده و سپس به صورت تصاد فی در سه گروه 50 نفری قرار گرفتند.

افراد سه گروه از لحاظ سن، وزن، قد، رشته و سنوات تحصیلی، سمت در شغل پدر، تحصیلات و شغل مادر، ورزش منظم، طول و فاصله مقدار خونریزی قاعد گی مشابه بودند.

برای افراد گروه، کپسول حاوی 250 میلی گرم زنجبیل چهار بار در روز به مدت سه روز از شروع خونریزی تجویز شد و به افراد گروه مفنامیک اسید و ایبوبروفن کپسولهای مشابه با همان دستورالعمل و حاوی به ترتیب 250 میلی گرم مفنامیک اسید و 400 میلی گرم ایبوبروفن داده شد. تاثیر داروها بر د یسمنوره پس از خاتمه دوره درمان به وسیله سیستم امتیازبندی چند بعدی گفتاری بررسی و مورد قضاوت آماری قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن بود که بهبود شدت دیسمنوره اولیه در سه گروه زنجبیل (64 درصد)، ایبوبروفن (66 درصد) و مفنامیک اسید (58 درصد) تفاوت آماری معنی داری نداشت. به عبارتی کپسول زنجبیل همانند دو داروی شیمیایی مرسوم در درمان دیسمنوره اولیه موثر بود.

منبع: اطلاعات هفتگی شماره 3421

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: راسخون
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17217

به "زنجبیل و کاهش درد خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجبیل و کاهش درد خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید