سازمان ملل نماینده جدیدی برای انتخابات عراق مشخص کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، منابع خبری عراق امروز(شنبه) از اقدام سازمان ملل متحد در مشخص نماینده جدیدی برای پرونده انتخابات عراق خبر دادند.

سازمان ملل نماینده جدیدی برای انتخابات عراق مشخص کرد

به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (شنبه) بیان کرد که اینگبرگ سولرون گشلادوتیر از ایسلند را به عنوان نماینده جدید در امور سیاسی و انتخاباتی هیات این سازمان در عراق مشخص نموده است.

گیشلادوتیر به جای الیس ولبول بریتانیایی که ماموریتش در فوریه آینده به انتها خواهد رسید، ایفای نقش خواهد نمود.

گشلادوتیر پیش از این در دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر و سازمان امنیت و همکاری اروپا کار نموده است و اخیرا نیز به عنوان رئیس هیات سازمان ملل در نظارت بر انتخابات اوکراین فعالیت داشته است.

وی قبلا همچنین مدیر منطقه ای دفتر زنان سازمان ملل در اروپا و آسیای میانه و نماینده منطقه ای آن در ترکیه و افغانستان و از سال 2007 تا 2009 میلادی نیز وزیر خارجه ایسلند بود و هفت سال عضویت مجلس را در کارنامه دارد.

وی دارای مدرک کارشناسی تاریخ و ادبیات از دانشگاه ایسلند است و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته تاریخ در دانشگاه کپنهاگ دانمارک به انتها برده است.

انتخابات زودهنگام مجلسی عراق قرار است ششم ژوئن 2021 (نیمه خرداد 1400) برگزار گردد. رییس جمهوری عراق 15 آبانماه گذشته قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در مجلس، تایید کرد.

رایزنی ها و گام های زودهنگام احزاب و جریان های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از نزدیک به سه ماه پیش برای ورود به این انتخابات شروع شده است.

مشخص گشلادوتیر در بحبوحه بحث و جدل ها و رایزنی های فشرده مقامات مسئول عراقی و نماینده سازمان ملل در امور عراق درخصوص امکان یا عدم امکان برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام در ششم ژوئن آینده انجام شده است.، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11193

به "سازمان ملل نماینده جدیدی برای انتخابات عراق مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل نماینده جدیدی برای انتخابات عراق مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید