پیشنهاد جواد محقق در پویش کتابخوانی ملی مطالعه سفرنامه و زندگی نامه

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - جواد محقق شاعر، نویسنده و روزنامه نگار معتقد است مطالعه سفرنامه، زندگی نامه و کتاب های مربوطه در حوزه علم و ایمان می تواند خواننده را با شخصیت های مختلف و تاثیرگذار در طول تاریخ ایران و دیگر کشورها آشنا کند.

پیشنهاد جواد محقق در پویش کتابخوانی ملی مطالعه سفرنامه و زندگی نامه

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جواد محقق شاعر، نویسنده و روزنامه نگار در ادامه پویش کتابخوانی ملی با توصیه به خواندن کتاب های سفرنامه، زندگی نامه گفت: اقدام کتابخانه ملی برای برگزاری این پویش جهت معرفی کتاب به علاقه مندان به ویژه در ایام کرونا، ستودنی است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی هر فردی به فراخور علاقه مندی و احتیاج مطالعاتی که دارد می تواند توصیه هایی برای مطالعه کتاب داشته باشد و من هم پیشنهاد مطالعه سفرنامه از جمله سفرنامه های گردشگران ایرانی که به خارج رفته اند یا خارجی هایی که از آسیا و اروپا به ایران آمدند را می دهم. زیرا آن ها درباره مکان هایی که رفته اند، یادداشت هایی برداشته و به صورت سفرنامه نوشتند که همه این آثار خواندنی هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از حوزه های مطالعاتی من به صورت روزانه و هفتگی، مطالعه در حوزه زندگی نامه است، مطالعه زندگی نامه ها خواننده را با شخصیت های هنری، ادبی، فرهنگی، تاریخی، علمی، سیاسی و مذهبی ایران و دیگر کشورها آشنا می نماید.

محقق اضافه کرد: همواره به دوستانی که در کلاس های درسی با آن ها بوده ام، می گویم که با وجود همه ارجمندهای حوزه ادبیات، به ویژه ادبیات داستانی و تاریخ، مطالعه زندگی نامه را ترجیح می دهم و خواندن آن را به خصوص برای جوانان پیشنهاد می کنم.

این روزنامه نگار ادامه داد: مطالعه زندگی نامه به دو دلیل اهمیت دارد. نخست اینکه با شخصیت های مهم و تاثیرگذار چه مثبت و چه منفی آشنا می شویم و دیگر اینکه کتاب های زندگی نامه اگر خوب نوشته شده باشند از تاریخ شیرین تر هستند، زیرا نحوه نگارش آن ها متفاوت و از رمان نیز واقعی تر است.

وی ادامه داد: حوزه سوم مطالعاتی و پیشنهادی بنده، مربوط به حوزه علم ودین است. این کتاب ها به ارتباط میان علم، دانش و یا علم و ایمان می پردازند که از حوزه های جذاب مطالعاتی است.

جواد محقق اظهارداشت: برای مطالعه مقدماتی این حوزه کتاب علم و ایمان در مصاحبه با دانشمندان را پیشنهاد می کنم که این کتاب را بنده برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشجو تدوین کردم و محصول نوشته های بنده در مطبوعات است و به حوزه علم و دین می پردازد و انتشارات مدرسه آن را منتشر نموده است.

این نویسنده گفت: در نهایت کتاب های زندگی نامه، سفرنامه و کتاب های حوزه علم و دین را برای علاقه مندان به مطالعه و کتاب پیشنهاد می کنم که امیدوارم مفید واقع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12219

به "پیشنهاد جواد محقق در پویش کتابخوانی ملی مطالعه سفرنامه و زندگی نامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جواد محقق در پویش کتابخوانی ملی مطالعه سفرنامه و زندگی نامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید