سامسونگ و هواوی در صدر فروش گوشی های 5G در فصل اول سال جاری

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش The Korea Herald، در سه ماه اول سال 2020، سامسونگ به عنوان بزرگ ترین فروشنده گوشی های 5G در تمامی بازارها شناخته شد و جالب این جاست در جمع 5 فروشنده برتر این محصولات، فقط سامسونگ شرکتی غیر چینی بود.

سامسونگ و هواوی در صدر فروش گوشی های 5G در فصل اول سال جاری

در فصل اول امسال، 24.1 میلیون گوشی هوشمند 5G فروخته شد که در این بین، 8.3 میلیون سهم سامسونگ بود؛ یعنی 34.1 درصد درصد از سهم بازار. سایه به سایه سامسونگ، هواوی حرکت می کند که سهم آن از 15.8 میلیون باقی مانده 8 میلیون بود (33.2 درصد). جالب اینجاست سال قبل، تقریبا با همین نسبت، سامسونگ پشت سر هواوی قرار داشت. غول چینی توانست در سه ماه اول سال 2019 حدودا 6.9 میلیون گوشی 5G به فروش برساند و سامسونگ هم در مدت زمان مشابه 6.7 میلیون از این محصولات فروخته بود.

در رده بعدی ویوو و شیائومی قرار گرفته اند که به ترتیب 2.9 و 2.5 میلیون گوشی 5G به فروش رساندند. در نهایت هم به اوپو می رسیم که 1.2 میلیون فروش داشت و با 5 درصد سهم از بازار، در رده پنجم قرار گرفت. دیگر شرکت ها نیز در مجموع، 5 درصد از سهم کل بازار را در اختیار دارند.

سامسونگ پشتیبانی از اینترنت 5G را به گوشی های میان رده خود می آورد

جالب اینجاست هواوی در حالی به این پیشرفت ها دست پیدا می کند که توسط دولت آمریکا تحریم شده و اگر قرار باشد به موفقیت دست پیدا کند کاملا به بازار کشور چین وابسته است. سامسونگ هم از زمان معرفی گلکسی اس 10 تا به امروز تولید گوشی های 5G را آغاز کرده و از آن جایی هم که در بخش گوشی های هوشمند شرایط ایده آلی ندارد، شاهد اختلاف فاحش آن با هواوی نیستیم.

در سال بعد و با معرفی گوشی های بیشتر با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G نظیر آیفون 12، گلکسی نوت 20 و …، قطعا این آمار دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد و ممکن است باز هم سامسونگ، اپل، شیائومی و هواوی را در صدر جدول ببینیم. این 4 شرکت هم اکنون با این ترتیب، 4 شرکت برتر فروشنده موبایل در جهان هستند.

پوکو F2 پرو با پردازنده اسنپدراگون 865 و نمایشگر AMOLED معرفی شد

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3727

به "سامسونگ و هواوی در صدر فروش گوشی های 5G در فصل اول سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ و هواوی در صدر فروش گوشی های 5G در فصل اول سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید