سختی ها را با یک اتفاق خوب تمام می کنم

به گزارش اکسپرس بلاگ، شانس اول ایران در المپیک 2020، چشم که باز کرد فقط مهتابی های بیمارستان را بالای سر خود می دید. چند ساعت قبل وزنه ای به سنگینی 200 کیلوگرم بالای سرش بود اما حالا دکترها می گویند تا ماه ها شاید نتوانی یک استکان آب را بالای سر ببری. مگر می گردد! المپیک برای سهراب مرادی تمام شد.

سختی ها را با یک اتفاق خوب تمام می کنم

او در همین فکرها بود که بیهوش شد تا کتفش را جا بیندازند. سال گذشته برای سهراب مرادی با دو آسیب دیدگی سخت و اعزام به آلمان برای عمل جراحی گذشت، اما هر روز که شب می گردد، انگیزه رکورددار دنیا هم برای بازگشت به تخته وزنه برداری بیشتر می گردد.

آن روز که کف تخته وزنه برداری از درد به خود می پیچید، اگر کسی می گفت شاید المپیک یک سال به تعویق بیفتد، حرف مضحکی زده بود.

المپیک بیش از 70 سال بود که حتی یک هفته هم به تعویق نیفتاده بود، اما این بار افتاد. سهراب دوباره به چرخه مسابقات گزینشی برگشت، در غرب آسیا قهرمان شد و بار دیگر نام خود را به عنوان یکی از شانس های ایران برای کسب سهمیه سر زبان ها انداخت.

همین سختکوشی و همین روحیه مبارزه طلبی، آن هم در آخرین سال عمر ورزشی، باعث شد سهراب در نظرسنجی ها به عنوان مرد سال وزنه برداری ایران معرفی گردد. این شما و این هم قهرمان دنیا و المپیک؛ سهراب مرادی.

یک سال میلادی سخت را گذراندی... قبل تر انتظار می رفت سال 2020 سال درخشش تو در المپیک توکیو باشد اما آسیب دیدگی و کرونا همه چیز را به هم ریخت. درباره سال 2020 چه نظری داری؟

حق با شماست. قبل از این اتفاقات با توجه به رکوردها و آمادگی بدنی که داشتم می توانستم خیلی راحت طلای المپیک را به دست بیاورم اما یک آسیب دیدگی شدید باعث شد همه چیز خراب گردد. خود من تقریبا ورزش را تمام شده می دانستم چون آسیب کتف واقعا دردناک است و در وزنه برداری هم یکی از بدترین آسیب ها به شمار می رود. ویروس کرونا جان خیلی از هموطنان مان را گرفت و ورزش را هم به تعطیلی کامل برد. مسائل مالی و تورم و گرانی هم واقعا سال سخت و وحشتناکی را برای خیلی ها رقم زد، اما ان شاا... سال 2021 جبران همه این سختی ها بگردد.

از جنبه ورزشی فکر می کنم سهراب مرادی راه گذر از این سختی ها را خوب بلد است. تو قبلا هم ماه ها و سال های سختی را در زندگی ورزشی ات تجربه نموده بودی. برای تو 2020 سخت تر بود یا آن سال ها؟

بله! سال های قبل هم شرایط سخت بود مخصوصا سال قبل المپیک 2016 اما خوب آن یک تجربه دیگر بود و خیلی به درد الان نمی خورد. الان اتفاقات جدیدی افتاده و من با چالشی روبه رو شدم که شخصا تجربه مواجهه با آن را نداشتم. بخاطر همین هرچقدر هم که سال های قبل سخت بوده باشد در مقابل اتفاقات جدید خیلی سطحی تر و ساده تر به نظر می آیند. به شخصه فکر کنم اگر تجربه قبلی از مصدومیت شدید داشتم راه گذر از آن را هم بهتر بلد بودم، اما این برای من یک اتفاق جدید بود با مسائل جدیدتر. به همین خاطر هم سختی های بیشتری را تحمل کردم، بیشتر صبوری به خرج دادم و فقط با امید به آینده فرایند بهبودی ام را دنبال کردم.

قطعا همین سختکوشی تو باعث شد بسیاری از قهرمانان و اعضای خانواده وزنه برداری در انتخاب مرد سال 2020 به تو رای بدهند. درباره این انتخاب چه نظری داری؟

متشکرم و تشکر می کنم از همه عزیزان که همواره به من لطف دارند و محبت می نمایند. آنها همواره باعث دلگرمی من هستند. ان شاا... من هم بتوانم نزد جامعه ورزش سربلند باشم و بار دیگر باعث خوشحالی مردم شوم.

در انتخاب مرد سال وزنه برداری بالاتر از علی داوودی و حافظ قشقایی قرار گرفتی. توصیه ات برای این دو قهرمان و سایر وزنه برداران جوان چیست؟

علی داوودی و حافظ قشقایی از قهرمانان خوب و آینده دار وزنه برداری هستند که البته همین الان هم کلی مدال در کارنامه دارند و ان شاا... به آن چیزی که در وزنه برداری استحقاقش را دارند برسند. توصیه ام به وزنه بردارهای جوان تر هم این که عمر ورزشی خودشان را به یک سال یا دو سال یا یکی دو مسابقه گره نزنند تا زود نا امید و خسته نشوند از وزنه برداری. آنها بهتر است یک دوره مثلا ده ساله را برای خودشان در نظر بگیرند و بدانند که با وجود همه سختی ها، سال خوب آنها هم از راه می رسد. یک ورزشکار نباید با یک موفقیت یا ناکامی از صحنه ورزش کنار برود.

شاید 2021 آخرین سال عمر ورزشی سهراب مرادی باشد. در سال جدید میلادی دنبال چه هدفی هستی؟

واقعیت را باید پذیرفت. سال 2021 آخرین سال عمر ورزشی من خواهد بود به همین خاطر دارم با تمام توان تمریناتم را پیش می برم و تمام تمرکزم را گذاشتم روی این که به آمادگی کامل برسم. خداراشکر تا امروز همه چیز خوب پیش رفته. ان شاا... اول بتوانم در گزینشی المپیک و بعد هم در المپیک 2021 توکیو با آمادگی بالا حضور پیدا کنم و تمام این سختی های یک سال گذشته با یک اتفاق خوب به اتمام برسد.

رضا پورعالی - ورزش / روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11029

به "سختی ها را با یک اتفاق خوب تمام می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سختی ها را با یک اتفاق خوب تمام می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید