طرز تهیه چای ماسالا

به گزارش اکسپرس بلاگ، صدها نوع چای و دمنوش در سراسر جهان وجود داره که ما فقط تعداد محدودی از اون ها رو می شناسیم. از اونجا که چای نوشیدنی مورد علاقه همه است، حتما شما هم دنبال چای و دمنوش های خاص هستید تا آن ها را درست کنید و از نوشیدنشون لذت ببرید. شاید بارها اسم چای ماسالا رو شنیده باشید ولی ندونید دقیقا چیه و چطور درست میشه. چای ماسالا یه نوع چای ادویه ای و خامه ایه که محبوبیت زیادی تو هند داره و البته به عنوان نوعی دمنوش شناخته میشه.

طرز تهیه چای ماسالا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک ،ر واقع اصلی ترین تفاوت چای ماسالا با چای های دیگه اینه که چای ماسالا ادویه ایه و از ترکیب و دم کردن چند نوع ماده اولیه متنوع درست میشه. بر خلاف تصور خیلی از افراد، چای ماسالا فقط برای لاغری نیست. فواید این چای آن قدر زیاده که به همه افراد پیشنهاد میشه اون رو درست کنن و مرتب بنوشن.

مواد لازم چای ماسالا

چوب دارچین 1 عدد

هل سبز 7 عدد

دانه فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری

میخک 3 عدد

آب 2 و 1/2 پیمانه

زنجبیل رنده شده 2 قاشق غذاخوری

چای سیاه 3 قاشق غذاخوری

شیر غیر لبنی (شیر جو، شیر نارگیل و...) 2 پیمانه

شیرین کننده (استویا، شکر و یا شیره افرا) به میزان دلخواه

طرز تهیه چای ماسالا

  1. ابتدا چوب دارچین، هل، دانه های فلفل سیاه و میخک را داخل ظرفی محکم بریزید و با هاون بکوبید تا خرد شوند.
  2. زنجبیل ها را رنده کنید و به همراه ادویه های خرد شده و آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن مواد، کمی حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت حدود 15 دقیقه روی حرارت متوسط بماند تا حجم آن به میزان 1/3 کمتر گردد.
  3. چای سیاه و شیر غیر لبنی را به مواد اضافه کنید، مقدار حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت حدود 5 دقیقه به همراه سایر مواد بجوشند. سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید این چای چند دقیقه دم بکشد و غلیط گردد.
  4. قبل از سرو چای ماسالا، آن را داخل توری بریزید و مواد را فشار دهید تا عصاره آن ها به خوبی خارج گردد و چای غلیط گردد. سپس شیرین کننده های مورد نظر (ترجیحا استویا) را به این چای اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8418

به "طرز تهیه چای ماسالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چای ماسالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید