عربستان از انگلیس برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی تقدیر کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، معاون وزیر دفاع عربستان در گفت وگوی تلفنی با وزیر دفاع انگلیس، از لندن به خاطر ارسال نیرو و تجهیزات به این کشور تشکر کرد.

عربستان از انگلیس برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی تقدیر کرد

به گزارش رسانه های عربی، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در این تماس تلفنی که از سوی بن والاس وزیر دفاع انگلیس دریافت نموده بود، درباره روابط دوجانبه و روابط منحصربه فرد و تاریخی میان دو کشور به ویژه در مسایل دفاعی گفت وگو کرد.

خالد بن سلمان قدردانی عربستان سعودی از دولت انگلیس را به دلیل همکاری در ارسال نیروهای ارتش انگلیس و سامانه های دفاعی به عربستان را گفت.

وزیر دفاع انگلیس نیز در این تماس تلفنی گفت که اعزام نیروها و تجهیزات نظامی انگلیس به عربستان باعث تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه امنیت و ثبات منطقه ای شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین به تازگی فاش کرد که انگلیس در پنج سال گذشته از فروش تسلیحات نظامی به عربستان برای استفاده در جنگ علیه یمن 15 میلیارد پوند کسب نموده است.

BAE بزرگترین شرکت تسلیحاتی در انگلیس، در پنج سال گذشته 15 میلیارد پوند (18 میلیارد و 938 میلیون دلار) تسلیحات نظامی به ارتش عربستان که در طول این مدت مشغول حملات نظامی و بمباران مناطق یمن بود، فروخته است.

ارقام ارائه شده شامل کلیه تسلیحات نظامی و خدمات فروخته شده شرکت تسلیحاتی انگیس به ارتش عربستان از سال 2015 تا 2019 است.

عربستان به همراه کشورهای ائتلاف عربی در مارس (اسفند) سال 2015 به یمن حمله کرد.

از زمان شروع حملات و بمباران عربستان در مارس سال 2015 با همکاری بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس و سایر سازندگان تسلیحات غربی در یمن تا کنون هزاران غیرنظامی کشته شده اند.،ایرنا

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4645

به "عربستان از انگلیس برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی تقدیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان از انگلیس برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی تقدیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید