(عکس) ماجرای عجیب نماد بازی های آسیایی و کله قند!

به گزارش اکسپرس بلاگ، یادبود برنزی که به اسم نمادی از بازی های آسیایی 1974 تهران به یکی از کارمندان شهربابکی مجموعه ورزشی آزادی (آریا مهر سابق) هدیه داده شده بود، 47 سال خاک قند خورد و از آن به اسم ابزاری برای شکستن کله قند در خانه استفاده می شد!

(عکس) ماجرای عجیب نماد بازی های آسیایی و کله قند!

فرزند خانواده ای که این مدال در منزل شان بوده می گوید: از بچگی این شی فلزی را می دیدیم که به وسیله مادر برای شکستن قند استفاده می شد و اکنون پس از گذشت 47 سال از بازی های آسیایی تهران متوجه شدیم پدرمان که کارمند اداره تربیت بدنی آن موقع بود و در مجموعه ورزشی آزادی مشغول به کار بوده، این یادبود را از آن موقع به اسم هدیه دریافت نموده است.

وی اضافه نمود: اکنون این یادبود برنز ارزش زیادی برایمان پیدا نموده و قصد داریم به شکل ویژه ای از آن مراقبت و نگهداری کنیم.

در یک طرف این یابود نوشته: (Seventh Asian games - Tehran 1974) نگارش شده که به معنی: (هفتمین دوره بازی های آسیایی. تهران 1974) است. در وسط این نوشته هم به فارسی نام تهران دیده می گردد. در سوی دیگر این یادبود برنزی نوشته: (Ever Onward) به معنای (همواره رو به جلو) دیده می گردد که شعار بازی ها بود.

هفتمین دوره بازی های آسیایی تهران در سال 1353 با حضور 3010 ورزشکار از 25 کشور آسیایی برای نخستین بار در خاورمیانه برگزار گردید. در آن دوره ژاپن با کسب 75 مدال طلا مقام قهرمانی را کسب کرد، ایران با 36 طلا دوم شد و چین با 32 طلا مقام سوم را به دست آورد.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15031

به "(عکس) ماجرای عجیب نماد بازی های آسیایی و کله قند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) ماجرای عجیب نماد بازی های آسیایی و کله قند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید