فرصت احیای برجام را نباید از دست داد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد: فرصت احیای برجام را نباید از دست داد.

فرصت احیای برجام را نباید از دست داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: اکنون فرصتی به وجود آمده که نباید آن را از دست داد. من به عنوان هماهنگ کننده برجام اطمینان دارم که پنجره فرصت دیپلماتیک برای از سرگیری برجام وجود دارد؛ باید از این فرصت استفاده کنیم و بر راه حل هایی متمرکز شویم تا برجام را به ریل اصلی برگردانیم که تمام طرف ها به تعهداتشان عمل کنند.

گفتنی است که تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران درباره توقف پروتکل الحاقی، حمایت خود را از تفاهم به دست آمده میان تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تداوم نظارت و راستی آزمایی های ضروری در ایران اعلام کردند.

نکته قابل توجه آن است که در بیانیه این سه کشور اروپایی به نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی آمریکا هیچ گونه اشاره ای نشده است.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا از لحظه ورود به کاخ سفید در 20 ژانویه (اول بهمن)، عملاً هیچ گام محسوسی در راستای بازگشت به برجام برنداشته و به انجام چند اقدام عوام فریبانه کفایت کرده است؛ حال آنکه او موظف به جبران اشتباه دولت قبلی واشنگتن در خصوص برجام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12618

به "فرصت احیای برجام را نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت احیای برجام را نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید