لیگ برتر چالش عظیم تکواندو، پروتکل های بهداشتی از بهانه تا واقعیت

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، برگزاری لیگ یکی از مهمترین رویدادهای داخلی تکواندو طی سالهای اخیر و البته یکی از اصلی ترین عوامل رشد و پیشرفت این رشته المپیکی بوده است. لیگی که همه ساله با وجود کم و کاستی های فراوان و انتقاد به بعضی تصمیمات، در شرایط خوبی برگزار شده و سازمان لیگ چه در زمان مسئولیت محمد کرمی و چه الان که محسن تمجید مسئولیت آن را برعهده دارد، همه کوشش خود را برای بالابردن کیفیت فنی و اجرایی مسابقات بکار می گیرد.

لیگ برتر چالش عظیم تکواندو، پروتکل های بهداشتی از بهانه تا واقعیت

اما در روزهایی که کرونا نه تنها ورزش که زندگی عادی مردم سراسر دنیا را تحت تأثیر قرارداده، برگزاری مسابقات لیگ بخصوص در رشته برخوردی مانند تکواندو نمی تواند روال عادی و طبیعی را داشته باشد و فدراسیون مدتهاست به دنبال فراهم کردن بهترین شرایط برای برگزاری این رقابتهاست. رقابتهایی که چشم تکواندوکاران، مربیان و داوران پرشماری به آن است تا به لحاظ اقتصادی بخشی از هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند.

هفته گذشته جامعه ورزش شاهد شروع رقابتهای لیگ کشتی بود. مسابقاتی که با استقبال خوب ورزشکاران، رسانه ها و البته مردم روبرو شد. وقتی فدراسیون کشتی پیروز به کسب مجوز برگزاری مسابقات لیگ شده و در انجام آن نیز پیروز بود، چرا تکواندو نتواند همان راه را برود. راهی که می تواند تکواندوکاران را به چرخه لیگ بازگرداند.

بر همین اساس و با اعلام رئیس سازمان لیگ پروتکل های بهداشتی دقیق و کاربردی در یک کتابچه از سوی ستاد کرونا در ورزش تدوین و ابلاغ شده و قرار است پس از صدور مجوز و از همه مهمتر بهتر شدن شرایط به اجرا درآید. اما در روزهایی که خبر کسب مجوز و شروع لیگ منتشر می گردد، مخالفت یک تیم با برگزاری مسابقات آن هم به بهانه پروتکل های بهداشتی، جای تعجب داشت. تیمی که کادر فنی و تکواندوکاران مورد نظر را جذب و تمرینات خود را مدتی است شروع نموده و مترصد شروع مسابقات بود. سوال اصلی اینجاست که آیا در تمرینات باشگاهی کرونا و مشکل سلامتی ورزشکاران وجود ندارد؟

اما نکته مهمی که دلیل اصلی اعتراض کن به شروع رقابتهای لیگ بود نه پروتکل بهداشتی که تغییر بعضی قوانین در سازمان لیگ بود. بر اساس این قانون یک تکواندوکار تنها می تواند در یک رده لیگ در ترکیب تیم خود به میدان برود. این در حالی بود که سالهای گذشته استفاده از تکواندوکاران در چند رده مجاز بود و یک تیم با ترکیب لیگ برتر در جام نقش دنیا هم به میدان می رفت.البته که طبق گفته مرتضی کریمی مدیر فنی این تیم نه تنها پروتکل های بهداشتی که عوامل زیادی در این تصمیم گیری نقش داشت و همین تغییر قانون هم یکی از عوامل آن بوده است.

سازمان لیگ چندی پیش جلسه ای با حضور نمایندگان تیم ها برگزار کرد و این قانون که براساس نارضایتی و شکایت تیم ها در سالهای قبل اصلاح شده بود تشریح و با استقبال تیم ها روبرو شد. اگر قرار است خرد جمعی تیم سوم جدول را به عنوان قهرمان معرفی کند و همه احترام بگذارند، چرا در این مورد خرد جمعی محترم شمرده نمی گردد.

در پایان باید عنوان کنیم، فدراسیون تکواندو بعد از جلسات متعدد، سخت و پیچیده با نمایندگان وزارت ورزش و همچنین وزارت بهداشت پیروز به اخذ مجوزهای لازم شده است تا فرصت حضوری دوباره در بهترین شرایط در اختیار تیم ها و تکواندوکاران قرار گیرد و همراهی تیم های حاضر در لیگ با هدف یاری به رشد و توسعه تکواندو و برگزاری مسابقات در شرایط یکسان در دوران خاص شیوع کرونا، تعامل و همکاری با سازمان لیگ، برگزاری مسابقاتی با کیفیت و سطح بالا را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8485

به "لیگ برتر چالش عظیم تکواندو، پروتکل های بهداشتی از بهانه تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر چالش عظیم تکواندو، پروتکل های بهداشتی از بهانه تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید