محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2019

به گزارش اکسپرس بلاگ، گوگل در چند سال گذشته در حوزه های مختلف تکنولوژی به توسعه محصولات مختلف روی آورده است. در ادامه مجموعه مطالب مربوط به آنالیز عملکرد شرکت ها در سال 2019، قصد داریم به بعضی از محصولات گوگل در سال 2019 نگاهی دوباره بیندازیم.

محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2019

برنده: پیکسل 3a و 3a ایکس ال

بدون شک مهم ترین محصول سخت افزاری گوگل در سال 2019 گوشی های پیکسل 3a و 3a ایکس ال بوده است. البته به خوبی می دانیم که در این محدوده قیمت می توانید میان رده های جذاب تری را پیدا کنید، اما این موضوع به معنای ضعیف بودن سری 3a نیست. این گوشی ها به غیر از نمایشگر اولد که البته دیگر مزیت مهمی محسوب نمی گردد، از دوربین بسیار توانایی بهره می برند. در حقیقت، تصاویر ثبت شده با دوربین این دو گوشی قابل مقایسه با دوربین پیکسل 3 و 3 ایکس ال هستند.

علاوه بر این، این دو گوشی بعضی از ضعف های مدل پرچم دار را رفع کردند و با عمر باتری عالی و جک هدفون روانه بازار شدند. ضمناً افرادی که خواستار بهترین تجربه کاربری اندروید و دوربین عالی در ازای پرداخت مبلغ نه چندان بالایی هستند، این دو گوشی تنها گزینه برای این دسته از کاربران محسوب می شوند. روی هم رفته می توان گفت که گوشی های پیکسل 3a یادآور دوران اوج گوشی های نکسوس هستند.

بازنده: پیکسل 4 و 4 ایکس ال

و حالا باید به گوشی های نه چندان جذاب پیکسل 4 بپردازیم که گوگل در سال 2019 معرفی و عرضه کرد. این غول تکنولوژی با عرضه این گوشی ها نشان داده که ظاهرا موضوع سخت افزار اهمیت چندان زیادی برای این شرکت ندارد. تا سال گذشته، گوگل به لطف عکاسی محاسباتی پیشرو این حوزه محسوب می شد اما حالا شرکت های مختلفی در این زمینه به طور همه جانبه وارد عمل شده اند و دوربین پیکسل 4 دیگر نمی تواند تنها برگ برنده این گوشی باشد.

در کنار این موضوع، باید به فقدان حسگر اثر انگشت در پنل پشتی اشاره کنیم که اقدام چندان هوشمندانه ای نیست. شاید بعضی افراد این بحث را مطرح نمایند که اپل بدون هیچ مسئله ای چنین کاری انجام داده اما در این میان نمی توانیم ضعف های راه چاره گوگل را نادیده بگیریم.

کمی بعد از عرضه، مسائل مختلف این دو گوشی سروصدای زیادی به راه انداختند؛ از قابلیت های محدود نمایشگر 90 هرتز و تنظیمات نامناسب رنگ آن ها گرفته تا عمر باتری بسیار ضعیف و سیستم راداری صرفاً پر زرق وبرق که کار زیادی نمی توان با آن انجام داد. همچنین امکان آنلاک کردن گوشی با چشم های بسته هم از مواردی بود که صدای کاربران زیادی را درآورد.

گفتنی است که گوگل همچنان کیفیت پایین اسپیکرها را اصلاح ننموده که از نسل دوم به بعد حرف زیادی برای گفتن ندارند. روی هم رفته گوگل در سال 2019 نشان داد که در کوشش برای رقابت با اپل، فراموش نموده که باید دیگر شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی هم رقابت کند. اگر قیمت این گوشی ها پایین تر بود یا از لحاظ سخت افزاری جذاب تر بودند، می توانستند به عنوان گزینه های قابل توجه مطرح شوند. در هر صورت باید ببینیم گوگل در سال آینده از این تجربه درس می گیرد یا نه.

برنده: استیدیا

استیدیا سرویس جدید گوگل است که با بهره گیری از قدرت پردازشی و سرورهای گوگل می تواند مورد توجه گیمرهای سراسر دنیا قرار بگیرد. با این پروژه، کاربران بدون احتیاج به سخت افزارهای گران قیمت برای تجربه بازی های سنگین، می توانند این بازی ها را به وسیله گوشی، تلویزیون یا کامپیوتر قدیمی خود اجرا نمایند. روی هم رفته این پروژه که گوگل در سال 2019 آن را معرفی کرد، نت فلیکس برای بازی ها است و اساساً با بهره گیری از اینترنت پر سرعت و یک نمایشگر می توانید بازی ها را اجرا کنید. با توجه به این توضیحات به نظر می رسد همه چیز بر وفق مراد بوده که البته در این میان باید به نقاط ضعف مختلفی هم اشاره کنیم.

بازنده: شروع به کار استیدیا

پروژه استیدیا بر روی کاغذ جذابیت بسیار زیادی دارد و به نظر می رسید آینده گیمینگ این گونه است. اما شروع به کار آن نشان داد که حتی اگر چنین پروژه ای پتانسیل زیادی برای موفقیت داشته باشد، گوگل برای بهبود تجربه کاربری آن راه طولانی در پیش دارد. گوگل در خصوص این پروژه وعده داد که کاربران هنگام اجرای بازی ها می توانند از بهترین گرافیک و عملکرد بهره ببرند. اما در عمل، بعضی از بازی های استیدیا رزولوشن خود را به 1080p و 2160p آپ اسکیل (Upscale) می نمایند که منجر به تخریب جلوه بازی ها می گردد.

علاوه بر این باید بگوییم در بیشتر اوقات، گرافیک بازی ها ضعیف تر از کنسول ها یا کامپیوترهای نسبتاً جدید است. زمانی که قرار است یک پلتفرم نوآورانه بازار گیمینگ را تحت تأثیر قرار دهد، باید کوشش بسیار بیشتری برای بهبود تجربه کاربری صورت بگیرد. ضمناً نباید مشکل لگ (Lag) در بازی ها را از قلم بیندازیم. بعضی کاربران که از اینترنت های 100 مگابیت بر ثانیه یا حتی 1 گیگابیت بر ثانیه استفاده می نمایند، گفته اند که این لگ های گاه وبیگاه تجربه بازی را خراب می نماید. این در حالی است که گوگل وعده داده کاربران دارای اینترنت 25 مگابیت بر ثانیه می توانند بدون هیچ مسئله ای بازی های 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه تجربه نمایند.

احتمالا به مرور زمان این مسائل فنی رفع می شوند و امیدواریم تعداد بازی های موجود در این پلتفرم هم تا حد زیادی افزایش پیدا کند زیرا این موضوع هم یکی دیگر از مسائل گوگل استیدیا محسوب می گردد. در هر صورت چنین پروژه ای پتانسیل زیادی برای موفقیت دارد اما احتمالا تا یک یا دو سال دیگر نمی تواند توجه تعداد زیادی از کاربران را جلب کند. روی هم رفته امیدواریم گوگل از تجربیات خود در سال 2019 درس بگیرد.

  • محصولات برنده و بازنده بخش موبایل سونی در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 376

به "محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید