معرفی روستای بهارستان سنندج

به گزارش اکسپرس بلاگ، روستای بهارستان دارای 600 نفر جمعیت بالغ بر 120 خانوار است. روستای بهارستان دارای امکانات طرح هادی - مدرسه هدایت - دبستان و همچنین جاده آسفالته می باشد.

معرفی روستای بهارستان سنندج

وجه تسمیه روستا: روستای بهارستان در ابتدا به نام خرکه معروف بوده که در زمانهای بسیار قدیم شخصی به نام خرقه پوش در آنجا سکونت داشته که بنا به نظر قدمای روستا ایشان از صحابه پیامبر اکرم(ص) بوده است.

در همین روستا به شهادت رسیده و مقبره ایشان در همین روستا واقع شده است. شغل اهالی روستا بیشتر کشاورزی و دامداری است و خانمهای روستا در کنار یاری به همسران خود اوقات بیکاری خود را با کارهایی همچون قالی بافی و خیاطی پر می نمایند.

دشت های زیبایی در اطراف روستای بهارستان واقع شده است که اهالی روستا در اوقات بیکاری و فراغت خود به این دشتها می فرایند که مشهورترین آنها عبارتند از: کانی نیمه روژه - سردشته - گامیش مه ردو - کانی خرکه و احمورومی چشمه هایی نیز در داخل و اطراف روستا وجود دارند به نام: کانی کچکینه - حسیل سیم حمو - دول گویر - چل کانیان و سراو میرزاقلی روستاهای اطراف روستای بهارستان در بخش حسین آباد در استان کردستان عبارتند از: کلهرآباد - تازه آباد - اکبرآباد و سراب میرزا

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4713

به "معرفی روستای بهارستان سنندج" امتیاز دهید

2 کاربر به "معرفی روستای بهارستان سنندج" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی روستای بهارستان سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید