تور ارمنستان: معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری با سفر وزیر صمت به ارمنستان

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی فردا (پنجشنبه، 12 اسفندماه) به ایروان (مرکز ارمنستان) سفر می نماید.

تور ارمنستان: معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری با سفر وزیر صمت به ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، به این منظور و طبق برنامه ریزی اجرا شده به وسیله سازمان توسعه تجارت ایران، هیات تجاری متشکل از شرکت هایی از حوزه های لوازم خانگی، پوشاک، دارو ، آبزیان و شیلات، صنایع غذایی، مبلمان، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی وارد ایروان شدند.

به همین دلیل و به منظور معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ارمنستان، جلسه ای با حضور سفیر ایران، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان و مدیرکل دفتر حوزه ریاست سازمان تجارت ایران و چند نفر از همکاران سازمان و سفارتخانه در سفارت ایران در ایروان برگزار گردید.

در این جلسه عباس ظهوری سفیر ایران در ایروان، ظرفیت های بالقوه بازارهای ارمنستان، الزامات ورود به بازار و ساختار بازار این کشور را تشریح کرد و گفت: فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه مالی اوراسیا و حضور 9 میلیون ارمنی که در خارج از این کشور زندگی می نمایند، فرصت بسیار خوبی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی به سایر کشورها پدید آورده است.

وی اضافه کرد: تجار ما در ارمنستان با مسائل و مسائلی روبه رو هستند و امیدواریم این مسائل با کوشش هایی که در دولت انجام می گردد، به حداقل برسد.

اکبر گداری رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان با بیان اینکه در سال 2021 صادرات ایران به این کشور با رشد 38 درصدی به رقم 428 میلیون دلار رسید، توضیح داد: در سال گذشته کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان شامل سوخت و مواد سوختی، مواد پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این ترکیب در حال حاضر در حال تغییر است و مواردی مانند کالاهای صنعتی، کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، موادی با ارزش اضافه کرده بالا، کالاهای دانش بنیان مانند رنگ، آسانسور، خدمات فنی و مهندسی به سبد کالاهای صادراتی به این کشور اضافه کرده شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش رشد صادرات می تواند به رقم 700 میلیون دلار برسد، تاکید نمود: طبق برنامه ریزی اجرا شده، هیات تجاری پس از ورود به ارمنستان از مراکز فروشگاه های زنجیره ای این کشور بازدید خواهد نمود و جلسه ای نیز با رییس اتاق بازرگانی ارمنستان و تعدادی از تجار منتخب اتاق در محل اتاق بازرگانی ارمنستان برگزار خواهد شد که امیدواریم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20510

به "تور ارمنستان: معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری با سفر وزیر صمت به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری با سفر وزیر صمت به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید