نخستین خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی گشایش یافت

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، پرویز کرمی در مراسم افتتاحیه خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی گفت: این خانه ها برای شکل دهی به کسب و کارهای حوزه صنایع فرهنگی فناوری های نرم و صنایع خلاق شکل گرفته اند.

نخستین خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی گشایش یافت

وی اضافه نمود: تا امروز نزدیک 30 خانه خلاق در حوزه های مختلف صنایع فرهنگی و خلاق افتتاح شده و ایجاد 70 مرکز در استان های مختلف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، امروز خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی بازگشایی می گردد دانش آموزان در طول زندگی باید مهارت های مختلفی کسب نمایند. مهارت زندگی، کسب و کار، مهارت هایی که در کنار درس خواندن و آموزش به رشد آنها در جامعه یاری کند.

کرمی ادامه داد: فاصله این خانه تا دانشگاه تهران یک خیابان است و این نشان می دهد که دانش اموزان ما برای ورود به جامعه، کسب و کار باید آماده باشند و آموزش ببینند. اما اینکه همه دانش آموزان باید کارآفرین باشند توقع درستی نیست و لزوما همه آنها نمی توانند کارآفرینی نمایند. اما هر دانش اموزی باید یک مهارت کسب کند.

در خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی منتورهایی هستند که دانش اموزان را برای ورود به زندگی، کسب و کار و تحصیلات عالی و ورود به جامعه و دانشگاه آموزش می دهند و آماده می نمایند.

خانه هایی برای توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه یکی از کارهای این معاونت برای شکل دهی شرکت های خلاق ایجاد خانه های خلاق و نوآوری است، اعلام کرد: در واقع این خانه ها زایشگاه و محل تولد شرکت های خلاق در حوزه های مختلف است. حوزه هایی چون فیلم، انیمیشن، مد و لباس، ورزش و تندرستی، نوآوری های اجتماعی، کسب و کارهای دیجیتال، گردشگری، فراوری گیم و اسباب بازی و غیره.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه 50 درصد فارغ التحصیلان ما در رشته های علوم انسانی و فرهنگ و هنر تحصیل نموده اند و خانه های خلاق و نوآوری مکانی است که آنها را برای کسب و کار آماده می نماید.

کرمی گفت: دانش آموزان دبیرستانی مخاطب این خانه هستند. با هماهنگی اتحادیه انجمن های دانش اموزان از خدمات خانه های خلاق و نوآوری استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 19995

به "نخستین خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید