نخست وزیر پاکستان: استراتژی آمریکا در افغانستان شکست می خورد

به گزارش اکسپرس بلاگ، در حالی که زمان زیادی از اعلام استراتژی ترامپ در افغانستان و جنوب آسیا نمی گذرد، نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: این استراتژی مانند راهبرد رؤسای جمهور سابق آمریکا شکست خواهد خورد.

نخست وزیر پاکستان: استراتژی آمریکا در افغانستان شکست می خورد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان گفت: استراتژی ترامپ در افغانستان به سرنوشت برنامه رؤسای جمهور پیش از وی یعنی شکست دچار خواهد شد.

عباسی که سه هفته پیش پس از برکناری نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان به این سمت رسید توضیح داد: از همان روز اول ما به وضوح گفته ایم که استراتژی نظامی در افغانستان ناکارآمد بوده و از این پس نیز کارایی لازم را ندارد.

وی افزود که مشکل افغانستان باید از راه سیاسی حل گردد.

نخست وزیر پاکستان افزود: دولت وی از مبارزه علیه تروریسم در افغانستان حمایت می نماید و اجازه نخواهد داد تا جنگ افغانستان به پاکستان گسترش یابد.

رئیس جمهور آمریکا در اعلام استراتژی خود در افغانستان و جنوب آسیا پیش از این گفته بود که واشنگتن دیگر در برابر حمایت پاکستان از سازمان های تروریستی سکوت نخواهد کرد.

این در حالی است که عباسی حمایت اسلام آباد از تروریست ها و وجود پناهگاه امن برای آنان را در خاک خود تکذیب نموده است.

از سوی دیگر، اخیرا مولانا سمیع الحق رهبر ائتلاف احزاب سیاسی مذهبی در پاکستان اظهار کرد که ارتش این کشور نباید شبکه حقانی را هدف قرار دهد.

سمیع الحق مشهور به پدر معنوی طالبان در نشست خبری مشترک با فضل الرحمان خلیل سرنموده گروه جهادی، اعجازالحق پسر ژنرال ضیالحق رهبر سابق پاکستان در واکنش به اظهارات ترامپ گفت که در اظهارات ارتش پاکستان توافق نظر ندارند و ممکن نیست که پاکستان علیه شبکه حقانی اقدامی را انجام دهد.

سمیع الحق در ادامه توضیح داد که گروه های تحت شورای رهبری وی با سربازان آمریکایی در افغانستان می جنگند.

این در حالی است که عمر زاخیلوال سفیر و نماینده ویژه افغانستان در پاکستان اخیرا دیدارهایش را با سمیع الحق افزایش داده تا وی از نفوذ خود بر طالبان برای پیوستن آن ها به فرایند صلح استفاده کند.

.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید .

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 896

به "نخست وزیر پاکستان: استراتژی آمریکا در افغانستان شکست می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر پاکستان: استراتژی آمریکا در افغانستان شکست می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید