نسخه اولیه هدست واقعیت مجازی فیسبوک

به گزارش اکسپرس بلاگ، محققان آزمایشگاه فیسبوک از فیلم هولوگرافیک برای ساخت یک نمونه آزمایشی صفحه نمایش واقعیت مجازی استفاده نموده اند که حاصل آن هدستی شبیه به عینک آفتابی با وزن کم است. ضخامت کلی نمایشگر کمتر از 9 میلی متر است و در مقایسه با سایر هدست ها، رزولوشن یا زاویه دید چندان پایین تری ندارد. این نمایشگرها شاید روزی بتوانند طراحی هدست های عظیم را تغییر دهند.

نسخه اولیه هدست واقعیت مجازی فیسبوک

کلید اصلی در دستیابی به این ضخامت کم، استفاده از تکنیک خمش نور موسوم به اپتیک پن کیک است که امکان بازتاب چندین باره تصویر نمایش داده شده در یک فضای محدود را می دهد. طراحی این عینک به گونه ای است که فاصله کانونی ظاهری تصویر را بطور موثری افزایش می دهد.

نمونه آزمایشی این نمایشگر با وجود ضخامت کم، می تواند میدان دید افقی 90 درجه ای ارائه دهد که نسبت به صفحه نمایش های واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز و مجیک لیپ عملکرد بسیار بهتری دارد و می توان آن را با Oculus Rift و Quest مقایسه کرد. با این وجود، عملکرد پایین تری در مقایسه با هدست های اچ تی سی دارد.

از آنجایی که نمایشگر فیسبوک بجای LCD از لیزرها برای خلق تصویر استفاده می نمایند، نمی توان رزولوشن دقیقی را برای آن گفت و رزولوشن آن تقریبا متغیر است. محققان اعلام نموده اند که تصاویر در مرکز نمایشگر کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت که برای دستیابی به این کیفیت در نمایشگرهای LCD، به تراکم پیکسلی فوق العاده بالایی احتیاج است.

با وجود پتانسیل بالا، این نمایشگر هولوگرافیک آزمایشی محدودیت هایی نیز دارد. نمونه کنونی محتوا را تنها در چندین سایه سبز رنگ نشان می دهد. نمایش تصاویر تمام رنگی احتیاجمند ادغام لیزرهای قرمز و آبی است که احتیاج به طراحی دقیق و کار مهندسی دارد، با این وجود این لیزرها می توانند گاموت رنگی عریض تری نسبت به پنل های LCD در هدست های کنونی ارائه نمایند.

فیسبوک تنها شرکتی نیست که هدست واقعیت مجازی و افزوده توسعه می دهد. اپل از چندین سال پیش در حال توسعه چنین هدست هایی ست و گوگل نیز اخیرا شرکت فعال در زمینه عینک های واقعیت افزوده North را خریداری نمودهاست.

منبع : دیجیاتو

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: آی تابناک
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5632

به "نسخه اولیه هدست واقعیت مجازی فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه اولیه هدست واقعیت مجازی فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید