نون. خ؛ مختصرِ مفصل، همسو با دغدغه های روز مردم خبرنگاران

به گزارش اکسپرس بلاگ، از محیط آپارتمانی و زندگی شهری خارج می شویم و به دل غرب کشور میان مردمان خون گرم کردستان می رویم و همراه می شویم با ماجرا های زندگی نورالدین خانزاده در نون خ.

نون. خ؛ مختصرِ مفصل، همسو با دغدغه های روز مردم خبرنگاران

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران- فاطمه قربانی رضوان؛ شبکه یک سیما این شب ها با سریال نون خ 3 به استقبال مخاطبان نوروزی خود آمده است. سریالی که فصل اول و دوم آن با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان همراه شد و دست اندرکاران این مجموعه را بر آن داشت حتی در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و مسائل پیش روی تولیدات سینمایی و تلویزیونی ساخت فصل سوم این سریال را با سرعت بیشتری آغاز نمایند.

داستان این فصل از سریال نون خ نیز بر موضوع زندگی شخصی نورالدین خانزاده با بازی سعید آقاخانی پیش می رود. ماجرا های خانوادگی نورالدین و اتفاقات پیرامونش همراه با لهجه محلی در قابی با تصاویر ناب اقلیم کردستان سبب شده که این فصل از سریال نیز درصد بالایی از مخاطب را به خود اختصاص دهد.

تصاویر چشم نواز و زیبا از جغرافیایی بومی کردستان توانسته در موفقیت سریال نقش بسیاری داشته باشد. طراحی صحنه و لباس منحصر به فرد نیز از جاذبه ها و جذابیت های این سریال محسوب می شوند. به طور کلی طبیعت و جاذبه های آن برای مخاطبانی که درصد بالایی از آن ها در زندگی شهری و ماشینی روزگار می گذرانند می تواند در دیده شدن سریالی که بخش قابل توجه آن در دل طبیعت ساخته شده است به شدت موثر باشد. مولفه هایی که آقاخانی به درستی از آن ها در سریال استفاده و جذابیت بصری اثر را دوچندان نموده است.

امیر وفایی نویسنده و سعید آقاخانی در مقام کارگردان این سریال به خوبی توانسته اند از محیط استفاده نمایند و مخاطبی را که دیگر از دیدن داستان های آپارتمانی و بدون شاکله به ستوه آمده است را با سریال همراه نمایند. در واقع هویت بصری و جغرافیایی سریال همراه با یک قصه بومی بر موضوع یک قوم خاص، استفاده از قابلیت های بومی، لهجه ها و گویش ها و خرده فرهنگ های محلی هر کدام همچون تکه های پازل سبب شده اند که شاهد سریالی کامل به دور از حاشیه های احتمالی که گا ها دامن گیر سریال های قوم گرا است باشیم.

آنچه در این فصل از نون خ بیشتر شاهد آن هستیم استفاده از شوخی و کنایه های اجتماعی سیاسی مرتبط با مسائل روز است که در بیان آن افراطی وجود ندارد. شوخی هایی که هم مخاطب را در چارچوبی مناسب شاد می نماید و هم به شکلی مطلوب مسائلی که احتیاج به پرداخت و توجه از قاب تلویزیون دارد را با زبان طنز و کنایه بیان می نماید. در واقع آنچه در این سریال به عنوان طنز کلامی ارائه می گردد کاملا به دور از لودگی و اصرار به خندان مخاطب از هر طریقی است. این عوامل سبب شد تا نقد اجتماعی موجود در سریال، نون خ را سریالی مماس با مسائل روز جامعه بکند.

شخصیت پردازی درست و مناسب مدیوم تلویزیون یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این سریال است. شخصیت هایی که هر کدام حالا در میان مخاطبان هواداران خاص خود را پیدا نموده اند. کاراکتر نورالدین به عنوان پدری مسئولیت پذیر، دلسوز و همراه خانواده کاملا از سوی مخاطبان قابل پذیرش است بدون آنکه حس گردد در بیان ویژگی های شخصیتی و اخلاقی آن غلو شده است.

انتخاب بازیگرانی که پیش از سریال نون خ کمتر در قاب تلویزیون دیده شده اند نیز از جمله نکات مثبت این سریال است. انتخاب چهره های جدید و پذیرش آن ها از سوی مخاطبان نشان از درستی انتخاب آقاخانی دارد. به طور مثال کاراکتر سلمان که در فصول گذشته کمتر در جریان داستان نقش داشت به علت بازی خوب کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان و همراهی و پذیرش شخصیت از سوی مخاطبان در فصل سوم شاهد حضور پررنگ تر این کاراکتر در جریان سریال هستیم. کاراکتر روناک دختری مقتدر و جدی دیگر شخصیتی است که این شب ها در کنار دختران آقای نون خ بیشتر از فصول دیگر حضور دارد و توانسته است با بازی خوب صهبا شرافتی مخاطبان را با خود همراه کند.

طبق آمار ارائه شده از سوی سایت تلوبیون تماشای آنلاین سریال نون خ پس از گاندو 2 توانسته با مجموع بازدید دو میلیون و نهصد و بیست و پنج هزار در رتبه دوم پربیننده ترین سریال نوروز 1400 قرار گیرد.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13019

به "نون. خ؛ مختصرِ مفصل، همسو با دغدغه های روز مردم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نون. خ؛ مختصرِ مفصل، همسو با دغدغه های روز مردم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید