نیری: فعالیت همزمان مربیان ملی با باشگاه ها توجیه ناپذیر است، این موضوع بی طرفی را به چالش می کشد

به گزارش اکسپرس بلاگ، دبیر فدراسیون تکواندو گفت:با توجه به اینکه مربیان تیم های ملی قرارداد تمام وقت با فدراسیون تکواندو دارند، عقد همزمان قرارداد مشابه در همان حیطه فعالیت مربیگری توجیه پذیر نیست.

نیری: فعالیت همزمان مربیان ملی با باشگاه ها توجیه ناپذیر است، این موضوع بی طرفی را به چالش می کشد

مجید نیری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد ممنوعیت حضور مربیان ملی با قرارداد بلند مدت در باشگاه ها و واکنش باشگاه ها مبنی بر عدم وجود چنین مصوبه ای گفت: زمانی که یک موضوع به صورت عرف در می آید و چند سال به آن عمل می گردد، به منزله اطلاع باشگاه ها و رعایت آن است و احتیاجی نیست که فدراسیون در حالیکه موضوعی را تغییر نداده و به آن عمل می نموده، مجدداً ابلاغ کند.

وی توضیح داد: معمولا ابلاغ زمانی اتفاقی می افتد که تغییر در قوانین ایجاد کنیم. با توجه به اینکه مربیان تیم های ملی قرارداد تمام وقت با فدراسیون تکواندو دارند، عقد همزمان قرارداد مشابه در همان حیطه فعالیت مربیگری توجیه پذیر نیست. وظیفه اصلی مربیان تیم های ملی نظارت بر تمرینات فنی و عملکرد ملی پوشان، طراحی تمرینات، رصد سایر ورزشکاران و شرایط آنهاست که احتیاج به تمرکز دارد. توضیح وظایف اصلی از نظر قانونی و وجدانی این است که به بچه ها برسیم و اگر هر اتفاقی باعث گردد که این تمرکز برهم بخورد چندان قابل قبول و حرفه ای نیست.

دبیر فدراسیون تکواندو گفت: اگر ممنوعیت بر حضور مربیان ملی در باشگاه ها گذاشته می گردد به خاطر این است که مربی ملی صندلی والایی دارد. از طرفی رقابت تنگاتنگی بین ورزشکاران برای ورود به اردوهای تیم ملی وجود دارد و اگر مربی تیم ملی در یک باشگاه هم ذی نفع باشد ممکن است بحث لزوم بی طرفی کادرفنی را به چالش بکشد و ابهاماتی برای افراد ایجاد کند. ممکن است وقتی یک مربی وامدار تیمی باشد احتمال انتظار از او نیز وجود داشته باشد و از طرف مقابل تیم ملی نیز انتظارات دیگری دارد. اینها همه مواردی است که از نظر حرفه ای امکان مربیگری همزمان تیم ملی و باشگاهی را منتفی می نماید.

نیری در مورد حضور مربیان تیم ملی به عنوان مشاور و مدیرفنی در باشگاه ها گفت: مشاور جز شغل حساب نمی گردد. ذهنیت ما این است که مدیرفنی و مشاور هدایت ارائه می دهد و درگیری تمام وقت ندارد و لذا در مورد این موارد موضع خاصی نداریم.

دبیر فدراسیون تکواندو در مورد اینکه با توجه به این شرایط چرا در سالیان گذشته نسبت به این اتفاق واکنشی صورت نگرفته است، گفت: در حال حاضر به خاطر فاصله 8 ماه تا برگزاری المپیک حساسیت خیلی زیاد است و در این شرایط باید تمام توان و تمرکز خود را روی المپیک بگذاریم. از طرفی احتمال برگزاری لیگ در یک ماه و نیم آینده وجود دارد و برگزاری لیگ شاید 2 ماه زمان بر باشد. باید در این شرایط تمام ارکان فدراسیون از مدیران، ورزشکاران و مربیان تمام تمرکز خود را روی المپیک بگذارند و المپیک مهمترین موضوعی باشد که به آن می پردازیم و برای موفقیت در آن کوشش می کنیم.

وی در مورد اینکه با این شرایط احتمالا تغییر عناوین مربیان توسط باشگاه ها برای قانونی کردن فعالیت مربیان وجود خواهد داشت، گفت: این نکته را رد نمی کنم، اگر این اتفاق بخواهد بیفتد این موضوع را آنالیز و در صورت احتیاج ابلاغیه صادر خواهیم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9833

به "نیری: فعالیت همزمان مربیان ملی با باشگاه ها توجیه ناپذیر است، این موضوع بی طرفی را به چالش می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیری: فعالیت همزمان مربیان ملی با باشگاه ها توجیه ناپذیر است، این موضوع بی طرفی را به چالش می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید