واردات بیش از 91 هزار و 496 تن کالا از گمرک قشم ، در آمد 59 میلیارد تومانی گمرک قشم

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیر کل گمرک قشم گفت: در 10 ماهه سال جاری 91 هزار و 496 تن کالا به ارزش 179 میلیون و 671 دلار داشته ایم.

واردات بیش از 91 هزار و 496 تن کالا از گمرک قشم ، در آمد 59 میلیارد تومانی گمرک قشم

به گزارش خبرنگار ، سعیدی مدیر کل گمرک قشم در نشست خبری امروز روز خود با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری 91 هزار و 496 تن کالا به ارزش 179 میلیون و 671 دلار واردات داشته ایم، گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته به لحاظ وزنی 196 درصد افزایش و به لحاظ ارزی و دلاری 17 درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: عمده کالا هایی که به وسیله گمرک وارد کشور شده کالا های اساسی از جمله برنج، قطعات خودرو، چای، ماشین آلات بسته بندی، روغن پایه و پارچه بوده است.

مدیر کل گمرک قشم با اشاره به اینکه درآمد وصولی ما در 10 ماهه سال جاری 59 میلیارد و 327 میلیون و 624 هزار تومان بوده است، گفت: این میزان درآمد نسبت به سال گذشته کاهش 54 درصدی داشته است.

سعیدی اظهار کرد: به لحاظ حمایت از بخش های تولیدی درآمد های آن ها به صورت ضمانت های سررسید است و ما حدود یک ماه به تمامی تولیدکنندگان فرصت یک ساله برای ارائه ضمانت ها می دهیم.

او به ترانزیت کالا های صادر شده هم از منطقه آزاد قشم هم اشاره نمود و گفت: 1975 تن کالای ترانزیتی داشته ایم که در مقایسه با 10 ماهه سال گذشته رشد 230 درصدی داشته و عمده کالا های ترانزیتی پوشاک قطعات خودرو، لوازم خانگی و ماشین آلات بسته بندی بوده و بیشتر ترانزیت ما به بنادر کیش، چابهار و شهید رجایی بوده است.

مدیر کل گمرک قشم به ترانزیت کالا های وارداتی هم اشاره نمود و گفت: در 10 ماهه سال جاری 76 هزار و 191 تن کالا ترانزیت شده که ارزش دلاری آن ها 155 میلیون و 172 هزار دلار بوده و در مقایسه با 10 ماهه سال گذشته 231 درصد افزایش داشته و 31 درصد هم از لحاظ دلاری رشد داشته ایم.

سعیدی تأکید کرد: عمده کالا هایی که در این مدت ترانزیت داخلی شده است خطوط نفت و گاز، قطعات خودرو، ماشین آلات بسته بندی و چای بوده و مبدأ آن ها گمرک شهید رجایی، میرجاوه و بازرگان بوده است.

او آماری از تردد مسافران هم اشاره نمود و گفت: مسافران ورودی و خروجی ما در 10 ماهه سال جاری 5 میلیون و 980 هزار نفر بوده که نسبت به سال قبل رشد 40 درصدی داشته است.

مدیر کل گمرک قشم همچنین در خصوص تعداد ورودی و خروجی خودرو ها هم که از لحاظ کاپوتاژ و سایر اقدامات هم گفت: کل وسایل نقلیه ای که وارد و خارج شده اعم از کامیون، اتوبوس، سواری یک میلیون و هزار و 558 دستگاه بوده که نسبت به سال قبل رشد 43 درصدی داشته است و اداره گمرک در سازمان های مختلف از جمله مناطق آزاد و اداره کل بنادر به صورت شبانه روزی در این حوزه فعالیت دارند.

سعیدی درباره بخش صادرات هم گفت: میزان صادرات 969 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 180 هزار دلار بوده که در مقایسه با سال قبل به لحاظ وزنی 86 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری هم 21 درصد کاهش داشته است.

او بیان نمود: ضمانت نامه هایی که سال گذشته انجام شد و به زمان سر رسید می رسید، تولیدکنندگان دیگر حق انجام فعالیت را نداشته اند، اما ما در راستای حمایت از بخش های تولیدی فرصت یکساله ای را جهت ارائه ضمانت نامه به تولیدکنندگان داده ایم.

مدیر کل گمرک قشم گفت: برنج یکی از عمده کالا های اساسی در اداره کل گمرکات قشم بوده که زمینه ساز افزایش واردات به کشور شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه در جزیره قشم 210 واحد صنفی فعال است، گفت: این واحد ها محصولات خود را به 3 طریق به فروش می رسانند که عبارت است از صادرات به نقاط خارج از کشور و صادرات به داخل است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آماری از دپوی خودرو ها هم در قشم، گفت: در گمرک قشم هیچ خودروی دپو شده ای وجود ندارد.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 751

به "واردات بیش از 91 هزار و 496 تن کالا از گمرک قشم ، در آمد 59 میلیارد تومانی گمرک قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات بیش از 91 هزار و 496 تن کالا از گمرک قشم ، در آمد 59 میلیارد تومانی گمرک قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید